Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Amazon odpálil globální kampaň k Amazon Music a zahajuje boj proti dvojici Apple Music–Spotify
Foto: Amazon

Pokud jde o nejsilnější hráče na poli hudebního streamingu, je nutné zavítat do Švédska a Spojených států. Právě severské Spotify a Apple Music se řadí ke špičce, co se týče nabízené hudby a prémiových partnerství s předními světovými umělci. Mohlo by se i zdát, že je nikdo v dohledné době nemůže dohnat. Že budou soupeřit jen mezi sebou. To by však nesměl existovat Amazon, jedna z nejdravějších firem současnosti.

Ta již delší dobu experimentuje se svými hudebními službami Prime Music a Music Unlimited (dostupná i v Česku). Ač se obě platformy liší počtem nabízených skladeb a cílovkou, kdy Prime Music je spíše doplňkem pro předplatitele služby Prime a Unlimited Music seriózním tahem do sféry hudebního streamingu, dohromady prakticky tvoří skupinu Amazon Music, respektive potenciální konkurenci gigantům jako Spotify a Apple. A útočnou pozici velmi dobře zakládá.

Streamingové vody by totiž Amazon, který je po Applu druhou nejhodnotnější společností světa s tržní hodnotou přes 900 miliard dolarů, mohl ovládnout zejména díky chytrým reproduktorům Echo. Nejrůznějších variací tohoto produktu, který je obecně určen pro hlasové ovládání (zejména domácnosti) skrze virtuální asistentku Alexa, se již mělo prodat na několik desítek milionů kusů (přesnější číslo není známé) a Amazon si je síly tohoto produktu velmi vědom. O to víc, když je ideálním doplňkem pro přehrávání hudby.

Amazon Echo (Foto: Amazon)

Podle dostupných dat, které například interpretoval magazín Bloomberg, má být právě přehrávaní hudby nejčastějším požadavkem na Alexu, respektive na reproduktory Echo. A Amazon vidí v hlasových pokynech pro spuštění hudby velký potenciál. Lze namítat, že Apple Music v kombinaci s HomePodem funguje podobně, nicméně HomePod ještě zdaleka nemá takový dosah jako Echo. I proto, že je násobně dražší.

Čím víc uživatelů, tím víc vydavatelství

Amazon se nyní zaměřuje na jednoduchou úvahu – pokud dokáže na Amazon Music nalákat co nejvíce uživatelů, bude mít ideální pozici pro zisk vydavatelství, která by na službě exkluzivně vydávala hudbu svých umělců. Protože pokud jde o svět streamingu, exkluzivita vítězí. To ví jak Apple Music, tak Spotify. Ostatně o to v minulosti sváděly i velké boje.

Společnost Jeffa Bezose však takticky zatím nezveřejňuje přesná čísla ohledně počtu aktivních, platících uživatelů. Pouze naznačila, že se suma pohybuje v řádech desítek milionů, nicméně nelze očekávat, že je to více než platící základna na Apple Music (cca 40 milionů) a Spotify (cca 83 milionů).

Starší cílovka

Zajímavým aspektem pro růst Amazon Music může být i odlišná cílová skupina uživatelů oproti dvou zmíněným službám. Apple a Spotify, respektive jejich hudební kurátoři, se zaměřují zejména na milovníky hip-hopu a R&B, potažmo popových žánrů, nicméně Amazon klade důraz na starší posluchače se zálibou v tradičnějších žánrech jako jazz nebo country. V tomto ohledu by Amazon Music mohlo nasbírat velké množství uživatelů, kteří by ocenili exkluzivní vydání svých oblibených umělců.

Boj začíná

Zcela jistě se z Amazon Music nestane do pár měsíců globální standard pro poslech hudby, ale potenciál k tomu má. Ať už díky zmíněným bodům, tak i obrovskému množství peněz, kterými disponuje. Veledůležitým prvkem bude i marketing a první velký krok udělal před pár dny, kdy vypustil první globální kampaň k Amazon Music. V debutovém spotu se klade důraz na hlasové ovládání hudby, které je provedeno v animovaném pojetí, přičemž hlavní náplní je úspěšná skladba All the Stars od rappera Kendricka Lamara a zpěvačky SZA.

Komentáře