Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Nicki Minaj obviňuje Spotify ze znevýhodňování nového alba. Údajně kvůli Apple Music
Foto: Disney | ABC Television Group / Flickr

Americká zpěvačka a rapperka Nicki Minaj se pouští do křížku s největší platformou pro streaming hudby Spotify. Podle ní měla služba záměrně znevýhodňovat její nové album Queen, a to z důvodu rádiové show na Apple Music, kde svou v pořadí čtvrtou sólovou desku deset minut před oficiálním vydáním exkluzivně pouštěla.

Situace by pravděpodobně nemusela dojít do těchto závěrů, kdyby se Minaj se svým albem umístila na první pozici v Billboard 200. Tam momentálně nese na krku pomyslnou zlatou medaili rapper Travis Scott s deskou ASTROWORLD a Minaj se domnívá, že je to prakticky zásluhou švédské streamovací služby, která se k ní nezachovala férově.

Minaj totiž před debutem svého alba získala vlastní pořad Queen Radio na rádiové stanici Beats 1, která funguje na Apple Music. V rámci něj pak před globálním vypuštěním exkluzivně uvolnila vybrané skladby a prakticky tak své album odhalila na Apple Music dřív než kdekoliv jinde. A to se pochopitelně nelíbilo Spotify.

Podle Minaj mělo Spotify na oplátku, že album přednostně nepropagovalo na své platformě, výrazně ovlivnit propagaci mezi svým doporučovaným obsahem. Ač se tento krok ze strany Spotify může jevit jako logický (přeci jen, proč propagovat někoho, kdo aktivněji funguje u konkurence), celá situace se odvíjí od jiného příběhu, jež se týká Drakea.

Tento kanadský rapper totiž s Apple Music dlouhodobě spolupracuje a svá alba tam exkluzivně vydává. I tak se však ale – podle tweetu Minaj – objevuje „na každém playlistu na Spotify“. Právě z těchto míst má pramenit ona neférovost vůči takzvané Queen.

Spotify dá Drakeův obličej na každý svůj playlist, ale mně řekli, že mi „musí dát za vyučenou“, protože jsem svou hudbu hrála o 10 minut dříve na Queen Radio. A to i přesto, že prakticky dávali moji hudbu roky zadarmo a že jsem dlouhodobě mezi nejlepšími umělci a umělkyněmi všech dob na Spotify.

Spotify se však k celé skutečnosti poměrně rychle vyjádřilo pro server HITS Daily Double: „Podporovali jsme Nicki Minaj billboardem na Times Square, hudebním výběrem New Music Friday včetně hostování na našich největších playlistech a také prodejem její hudby. Ostatně skladba Bed byla na vzestupu právě díky našim kampaním. Stále budeme velkými fanoušky Nicki.“ Zdali si však Minaj tímto vyjádřením udobří, je spíše nepravděpodobné.

Exkluzivita jako nejsilnější zbraň streamovacích služeb

Případ s Nicki Minaj není prvním a patrně nebude ani posledním. Například zmíněný Drake měl na svém nejnovějším albu Scorpion v prvních dnech od debutu o 25 procent více „streamů“ než na Spotify, což se švédské firmě taktéž moc nelíbilo. Nehledě na to, že před dvěma lety řada umělců zveřejnila podmínky Spotify v případě, že jejich desky nebudou vycházet exkluzivně na jejich službě – údajně měla výrazně ovlivnit vyhledávací parametry, aby je bylo pro uživatele složitější najít. To však platforma zakladatele Daniela Eka důrazně odmítala.

Drake (Foto: Harmony Gerber / Twitter)

Komentáře