Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple Watch zůstávají nejprodávanějším nositelným zařízením. Ve druhém čtvrtletí se jich prodalo 4,7 milionu kusů

Apple Watch zůstávají i ve druhém letošním čtvrtletí nejprodávanějším nositelným zařízením. Apple dokázal svých hodinek během tří měsíců prodat 4,7 milionu kusů, čímž si zabral 17 procent globálního trhu. Nejvíce zákazníky oslovovaly Apple Watch Series 3 s LTE. Vyplývá to z nejnovějších dat, která publikovalo IDC.

Prvenství Apple Watch potvrzuje, že jsou to právě pokročilejší chytré hodinky, které jsou mezi zákazníky aktuálně nejvíce oblíbené. Před pár lety podobným žebříčkům kraloval Fitbit se svými jednoduchými fitness náramky, ale od roku 2015, kdy Apple představil své Watch, se situace obrací.

Chytré hodinky poráží náramky

O půl milionu nositelných produktů méně než Apple prodalo ve druhém kvartálu čínské Xiaomi, což představovalo 15,1 procenta trhu. Až na třetím místě se značným odstupem je Fitbit, následovaný Huawei a Garminem. IDC nicméně uvádí, že jde o přirozený cyklus a jednodušší nositelné produkty na trhu rozhodně budou mít i nadále své místo.

Přesto je neoddiskutovatelné, že Apple s vydáním svých chytrých hodinek změnil hru. Naposledy představil jako velkou novinku v Series 3 podporu LTE a právě o tento model mají nyní zákazníci největší zájem. S podzimním příchodem watchOS 5 navíc Apple přestane podporovat nejstarší, první model Series 0, a tak IDC očekává i množství potenciálních výměn za nové verze. Ostatně už 12. září by měl Apple ukázat nové Watch Series 4, které mají přijít s větším displejem v současném těle.

Čínskému Xiaomi se daří na Apple dorážet díky diverzifikovanému portfóliu nositelných produktů, které začíná u bot, pokračuje přes dětské hodinky a končí u několika variant populárního náramku Mi Band. Xiaomi navíc úspěšně pracuje na budování své značky v Evropě i Blízkém východě, i díky své řadě chytrých telefonů, a tak IDC očekává další růst této dravé asijské firmy v oblasti wearables.

Co se týče kategorie chytrých hodinek jako takových, skončil však na druhém místě již zmíněný Fitbit. I díky novým hodinkám Versa, které na první pohled připomínají právě nejúspěšnější Apple Watch. Čtvrté Huawei se zatím soustředí především na čínský trh, ale nejen v Evropě mu funguje také jeho druhá značka Honor. Na pátém místě se pak udržel před Samsungem Garmin, který nadále prodává více chytrých hodinek než základních náramků.

Celkově dosáhly prodeje nositelných produktů ve druhém čtvrtletí letošního roku na 27,9 milionu kusů, což značí 5,5% meziroční růst. Podobně vyrostla také hodnota celého trhu, o 8,3 procenta na celkových 4,8 miliardy dolarů.

Komentáře