Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple by do dvou let mohl vydělávat miliardy dolarů skrze reklamy na App Storu
Tim Cook (Foto: Fortune Photo / Flickr)

Málokdo ví, že i Apple experimentuje s reklamními plochami ve svých službách, respektive v mobilním online obchodě App Store. Nejedná se však o žádné obtěžující bannery zbytečně velkých rozměrů, nýbrž o horní lištu, která se objeví po vyhledání konkrétní kategorie (nebo zaměření) aplikací s nabídkou té „nejlepší“. Apple to prezentuje jako Search Ads a jednou to s největší pravděpodobností bude značný zdroj peněz.

S touto předpovědí přišel uznávaný analytik společnost Bernstein Toni Sacconaghi, který už v dřívějšku na základě všemožných dat odhadoval, jakou sumu platí Google Applu, aby mohl jeho vyhledávač zůstat jako nativní volba v iOS. Nyní odhalil, kolik peněz cupertinský gigant vygeneruje jen za to, že bude vývojářům aplikací umožňovat lepší propagaci v horní části App Storu.

Placené aplikace mají světle modré zabarvení

Podle Sacconaghiho se má jen za letošní rok jednat o sumu okolo 500 milionů dolarů, přičemž v roce 2020 má tato částka dosahovat až čtyřnásobné hranice, tedy 2 miliard dolarů. To je v přepočtu nějakých 45 miliard korun. V případě, že by Sacconaghiho odhady pro server CNBC byly správné, znamenalo by to, že by Apple koncem roku 2020 mohl zvednout tržby ze Služeb na přibližně 49 miliard dolarů.

Pro firmu Tima Cooka je nabízení služeb klíčovým byznysovým prvkem. Do nich se totiž řadí zejména streamovací platforma Apple Music, která neustále roste, cloudové řešení iCloud a v následujících měsících patrně také nová online televize. Důležitým bodem by tak mohlo být právě i Search Ads, které navíc ještě nejsou dostupné například na masivním čínském trhu.

Apple Music má mít přes 50 milionů platících uživatelů

Co se týče tohoto reklamního doplňku, Apple jej zatím nenabízí globálně (ani v Česku), pouze ve vybraných „podstatnějších“ zemích. Z principu ale funguje tak, že si vývojáři zaplatí konkrétní sumu za to, aby jejich aplikace byla mnohem lépe viditelná během hledání aplikací. Následně si mohou zvolit, zdali ji chtějí na první pohled propagovat i včetně úvodní fotky nebo screenshotů, či pouze jako text s ikonou a krátkým popisem. K dispozici jsou také dva balíčky: Basic a Advanced, které se liší svými podmínkami. Apple nicméně tuto službu podrobněji vysvětluje na svém webu.

Komentáře