Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Google Play jasně dominuje v počtu stažených aplikací, App Store ale vydělává o 94 % více peněz

Mezi profitabilitou obchodů s aplikacemi Applu a Googlu byl vždy velký rozdíl. Zpráva serveru Sensor Tower nicméně ukazuje, že propast mezi výnosy App Storu a Google Play je čím dál vyšší. Během třetího kvartálu 2018 byl výnos obchodu s aplikacemi Applu o takřka 93 % vyšší, než tomu bylo v případě obchodu Google Play. Jedná se o vůbec největší rozdíl mezi příjmy obou obchodů minimálně od roku 2014, kdy server Sensor Tower začal sbírat relevantní data o Google Play.

App Store za poslední kvartál přinesl Applu 12 miliard dolarů, tedy o 23,3 procenta více než za stejné období o rok dříve. Příjmy Googlu z obchodu Play vyrostly meziročně o 21,5 %, a to z 5,1 na 6,2 miliardy dolarů.

Meziročně o takřka 15 % více příjmů plynulo z her. Obě platformy dohromady přinesly skrze hry 13,8 miliard dolarů, přičemž v případě App Store se jednalo o 8,5 miliardy dolarů a u Google Play o zbývajících 5,3 miliardy dolarů. Hry se na výnosu ze všech aplikací podílely 76 %. Nejvíc vydělávala hra Honor of Kings.

Růst výnosů z obchodů s aplikacemi pohání také různá předplatná. Nejvíce peněz v tomto směru přináší Netflix. Ten napříč platformami přinesl zhruba 243,7 milionu dolarů. Druhou nejvýdělečnější aplikací je seznamovací nástroj Tinder a na třetím místě se umístila čínská služba Tencent Videos pro streamování filmů a seriálů.

Necháme-li ovšem stranou výnosy, Google Play jednoznačně poráží App Store od Applu z hlediska počtů stažení. Google Play v tomto ohledu meziročně vyrostl o obdivuhodných 14,3 procenta na 19,5 miliardy stažení. Na podstatném růstu počtu stažení z Google Play má podíl vysoký nárůst aktivací levných telefonů s Androidem na rozvojových trzích. Apple v tomto ohledu zaostává a App Store rostl „jen“ o 3,1 procenta na 7,6 miliardy stažení.

Komentáře