Inzerce      O nás     CzechCrunch    CzechCrunch Jobs
AirPods se staly nejprodávanějším produktem na Alze během Black Friday. Podílely se na tržbách okolo 2 miliard korun

Nákupní horečka Black Friday je u konce a obchody začínají zveřejňovat tržby, kterých v tomto několikadenním slevovém období dosáhly. Se zajímavými výsledky přišel i největší český e-shop Alza.cz, u něhož tato globální marketingová akce odstartovala již 12. listopadu. Díky ní tuzemská jednička v průběhu čtrnáctidenního trvání dosáhla na tržby okolo 2 miliard korun, přičemž nejprodávanějším produktem se staly AirPods.

Alza.cz tato bezdrátová sluchátka od Applu, která debutovala před dvěma roky a po kontroverzním přijetí začala sklízet velmi pozitivní reakce, nabízela za necelé 4 tisíce korun, tedy o tisíc korun méně, než je oficiální česká cena cupertinské společnosti. To byla dostatečně velká motivace pro řadu zákazníků, díky nimž se AirPods prodaly v řádech tisíců kusů.

Foto: Maurizio Pesce / Flickr

AirPods nicméně byly hitem také u jiných e-shopů, kteří je nabízeli za stejnou cenu jako Alza. Například Datart je za 3 990 Kč prodává ještě teď a pravděpodobně nebude jediný. Díky této slevě se tak jablečná sluchátka rázem dostala k širší skupině lidí, která může využívat velmi intuitivního párování mezi zařízeními, poměrně dobrého zvuku a chytrého dobíjecího řešení v podobě přenosné krabičky.

Black Friday na Alze stále běží. Končí až 2. prosince (údajně).

Co se týče AirPods jako takových, v dohledné době se očekává příchod jejich druhé generace. Ta by měla vylepšovat stávající technologie a disponovat například voděodolností, Bluetoothem 5.0 nebo vesmírně šedou barvou. Očekává se také implementace standardu Qi přímo do krabičky pro bezdrátové dobíjení (aktuálně je možné AirPods bezdrátově nabíjet pouze s příslušným doplňkem).

Přesný termín nových AirPodů se nicméně neví, na druhou stranu se spekuluje, že by teoreticky mohly být uvedeny na trh 13. prosince, což byl den, kdy debutovala první generace před dvěma lety.

Úspěchem byly i iPhony

Jak informuje sesterský server CzechCrunch, velký zájem na Alze byl také o „zlevněné“ iPhony, které mizely v řádu hodin. Přesná čísla o prodaných kusech iPhonů nicméně nejsou zveřejněna. Obecně pak e-shop měl prodat okolo 2,4 milionu různých produktů s tím, že nejsilnějším dnem pro prodej byl právě „černý pátek“ 23. listopadu, v rámci něhož konkrétně Alza utržila okolo 250 milionů korun.

Komentáře