Inzerce      O nás     CzechCrunch    CzechCrunch Jobs
Apple do Globálního Fondu na boj proti šíření HIV přispěl již 200 miliony dolarů
Foto: Fortune Photo / Flickr

Není tajemstvím, že se Apple dlouhodobě angažuje do iniciativy na podporu boje proti šíření viru HIV, respektive onemocnění AIDS, prostřednictvím produktové edice (PRODUCT)RED. Zařízení a doplňky barví do červena již od roku 2007 a vždy, když se nějaký takový výrobek prodá, putuje konkrétní suma skrze organizaci (RED) právě na tyto účely, konkrétně do Globální Fondu, který peníze rozděluje zejména v afrických zemích.

I když se vědělo, že Apple ve spolupráci se svými zákazníky do fondu přispívá desítkami milionů dolarů, dosud se nevědělo, kam se celý program v poslední době po finanční stránce posunul. To však nyní cupertinská společnost zveřejnila. Díky (PRODUCT)RED měla Globálnímu Fondu od roku 2007 přispět sumou již ve výši 200 milionů dolarů (cca 4,6 miliardy korun).

Zdravotní centrum Embakasi Health Centre v Keni (Foto: Apple)

Její podíl je zároveň největší ze všech zainteresovaných organizací a rovnou i třetinový, jelikož se fondu doposud podařilo nasbírat okolo 600 milionů dolarů. Obecně má pak celý program, který Apple podrobně popisuje ve svém příběhu, očividně velký dopad. Například Keňa, které je jednou z afrických zemí, kam peníze putují, nyní díky této podpoře zaznamenává až 52procentní pokles nakažených oproti roku 2000.

Globálnímu Fondu a organizaci (RED), s níž úzce Apple spolupracuje, se mimo jiné také za dobu této iniciativy poskytnout na 17,5 milionu antivirových léků a velké množství různých testovacích balíčků. Jmenovitě keňskému zdravotnímu centru Embakasi Health Centre má fond poskytovat až 80 procent všech zásob, s nimiž operují.

iPhone XR v edici (PRODUCT)RED (Foto: Apple)

Apple nehodlá přestat

Vzhledem k tomu, že gigant pod vedením Tima Cooka tomuto programu silně věří a výsledky se jeví jako velmi dobré, nehodlá s ním přestat. Ba naopak. Počínaje zítřejším dnem, tedy 1. prosincem, zahajuje týdenní akci, kdy z každé platby uskutečněné skrze Apple Pay v Apple Storech nebo na oficiálním e-shopu poputuje jeden dolar přímo do kasy (RED). Dále se chystá také zbarvení loga na vybraných pobočkách do červena, aby firma ještě více zdůraznila důležitost a odhodlání celé této iniciativy.

Co se pak týče produktů, které Apple v rámci edice (PRODUCT)RED prodává, jde o například nejnovější iPhone XR (nehledě na to, že v minulosti nabízel i červenou „sedmičku“ a „osmičku“), náramek na Apple Watch, řadu různých obalů na iOS zařízení nebo sluchátka Beats.

Komentáře