Inzerce      O nás     CzechCrunch    CzechCrunch Jobs
Apple Music by se mohlo spojit se streamovací službou od největšího provozovatele rádií v USA iHeartMedia
Foto: Beats 1 / YouTube

Uběhl necelý měsíc od toho, co internetem proběhla zpráva, že by Apple mohl odkoupit nespecifikovaný podíl od největšího provozovatele rádiových stanic ve Spojených státech iHeartMedia. Ten v důsledky nadvlády digitálních služeb čelí obrovským, 20miliardovým dluhům a příchod Applu by hrozící osud bankrotu mohl zvrátit. Celá situace však může mít i jiný spád.

Kalifornský technologický gigant by totiž ve výsledku nemusel kupovat v iHeartMedia žádný podíl (případně sjednávat akvizici celé společnosti), ale namísto toho se zaměřit pouze na jeho hudební streamovací službu, kterou by podle zprávy serveru Financial Times mohl vzít pod svá křídla.

Ta sice v hudebním světě nemá takové jméno jako například Apple Music nebo globální jednička Spotify, ale i tak je na ní registrovaných okolo 120 milionů uživatelů. Pro Apple by se tak jednalo o poměrně nenáročný a levný způsob, jak tuto základnu posluchačů naučit na Apple Music.

Důvody tohoto kroku jsou zřejmé. Apple je se svou hudební službou v globálním měřítku stále za zády Spotify a pokud chce švédskou platformu někdy přeskočit (co se týče počtu platících uživatelů), potřebuje patrně více než jen exkluzivní tvorbu nebo efektivní marketing.

Spotify totiž čítá přes 87 milionů aktivních platících uživatelů, zatím co Apple Music operuje se skupinou okolo 50 milionů. Na druhou stranu má jablečná služba lepší pozici v USA, kde má mít více předplatitelů než švédský zástupce hudební sféry.

Vše se teprve vede v diskuzní rovině. Apple stále může z celé iniciativy vycouvat nebo skutečně koupit podíl, nikoliv streamovací platformu samotnou.

Apple se současně chlubí i tempem růstu, kdy za posledního půl roku na Apple Music nalákal přibližně 6 milionů nových uživatelů. Spotify nicméně vede i v tomto měřítku a za stejný čas přitáhl dvojnásobek lidí co Apple Music. Globálně je tak Spotify výrazně napřed.

Apple Music by na druhou stranu mohlo nabývat čím dál větší relevance díky krokům, které Apple v posledních měsících učinil. Těmi nejzásadnějšími byly nepochybně akvizice Shazam, oblíbené aplikace pro rozpoznávání skladeb, najmutí klíčových lidí ze startupu Asaii, jenž se specializuje na vyhledávání hudebních talentů, a spolupráce s největší databází textů Genius.

Klasickým rádiům bude jednou konec

Apple nad celou záležitostí se rádiovým gigantem iHeartMedia pravděpodobně přemýšlí poněkud jinak. Jeho plánem není znovu prosazovat tradiční rádiové stanice, kterým bude s růstem digitálních služeb tak či tak jednou konec, ale spíše nabízet všem, kteří na rádia zanevřou, možnost přesedlání na „nejlepší“ streamovací službu. V případě Applu tedy Apple Music.

Zane Lowe, DJ a moderátor Beats 1 (Foto: Beats 1 / YouTube)

Tito posluchači by zároveň o rádiové stanice prakticky ani nepřišli. Apple Music nabízí celou řadu různých výběrů v čele s Beats 1, která své pobočky postupně rozšiřuje do dalších měst.

Komentáře