Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple zahajuje spolupráci s Gucci a Yves Saint Laurent. Cílem je zlepšování nákupních zážitků
Foto: Massachusetts Office of Travel & Tourism / Flickr

Segment luxusní módy pro Apple není v posledních letech úplně cizí. Ač se jedná o čiště technologickou firmou, již od roku 2015 spolupracuje například s francouzskou značkou Hermès, s níž vyrábí speciální edice Apple Watch, které přichází s exkluzivními řemínky a ciferníky. Nyní se gigant z kalifornského Cupertina pouští do dalších podobných partnerství.

Zahajuje totiž užší spolupráci s pařížskou skupinou Kering, která pod svými křídly drží ikonické luxusní značky jako Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta nebo Alexander McQueen. Právě jí by Apple měl dopomoci k integraci modernějších systémů, jak oblečení a doplňky těchto značek prodávat v kamenných obchodech.

Podle vyjádření mluvčího skupiny Kering má společnost Tima Cooka pro zmíněné módní domy postupně vyvíjet dedikované mobilní aplikace, které by sloužily přítomnému personálu a zákazníkům k lepšímu zážitku z nakupování.

Cílit nicméně mají zejména na zaměstnance obchodů, kteří si aplikace stáhnou do iPhonů a iPadů a budou tak moci zákazníkům přesně a rychle říct, zdali jejich zboží je aktuálně na skladě a pokud ne, tak společně s nimi doobjednat přesné specifikace. Součástí má být také možnost skenování produktů nebo nabízení doporučení.

Luxusní edice Apple Watch Hermès

Ostatně by podobný princip mohl efektivně sloužit i samotným zákazníkům, kteří by si teoreticky mohli iOS zařízení vypůjčit přímo v obchodě (podobně jako nákupní košík) a zjišťovat si potřebné informace sami. Z iPhonů a iPadů by se tak uvnitř prodejny mohly stát nástroje pro lepší orientaci mezi nabízeným zbožím včetně dalších bonusových nabídek.

Kering již nyní s těmito aplikacemi experimentuje ve dvou třetinách svých obchodů a do dvou let by se z nich měl stát nákupní standard, který by například vylepšovat i bezkontaktní placení a celou řadu dalších situací.

Komentáře