Inzerce      O nás     CzechCrunch  
AirPods letos o Vánocích bořily prodejní rekordy a uživatelé si to na Twitteru naplno užívali

Když Apple koncem roku 2016 představil bezdrátová sluchátka AirPods, mezi příznivci i odpůrci Applu to vyvolalo pobouření. Jedni si dělali srandu z toho, že sluchátka z uší vypadnou a vypadají komicky, zatímco další si užívali kvalitní zvuk a nemohli si je vynachválit. Od té doby jsou tradičně AirPods jedním z nejprodávanějších produktů Applu, a to i přes svou cenu atakující hranici 5 tisíc korun.

Kolem Vánoc měl Apple v mnoha svých obchodech problém s jejich dostupností, jelikož šlo o jeden z nejoblíbenějších vánočních dárků. Například největší český e-shop Alza.cz měl sluchátka AirPods jako vůbec nejprodávanější produkt v období nákupního šílenství před Black Friday, kdy utržil kolem 2 miliard korun. Prodal jich tisíce kusů a podobně tomu bylo i jinde ve světě.

Ve Spojených státech dokonce natolik, že šlo například na Twitteru o jeden z nejvyhledávanějších a nejvíce označovaných výrazů, především ve spojitosti s vtipnými příspěvky, které naznačovaly, že je vlastnictví sluchátek AirPods opravdové bohatství a že ti, kdo je nemají, jsou na tom špatně. Samozřejmě je nutné brát příspěvky s nadsázkou, ale pro Apple je podobná virální senzace skvělým prodejním tahákem.

Na Twitteru šlo přesněji o spojení AirPods for Christmas, kde se uživatelé v tisícovkách příspěvků chlubili svým dárkem pod stromečkem. Někteří posílali screenshoty obrazovky se stavem baterie AirPods, jiní vypreparovali některé části obrazovky iPhonu spojené s AirPods a vložili na screenshoty z telefonů s Androidem.

Jedním z nejpopulárnějších tweetů na toto téma byla zábava na účet uživatelů s iPhony, které stále mají fyzická home tlačítka, a ke kterým si někteří zákazníci AirPods pořídili. Podle Alexe s uživatelským jménem @NoTomatoes222 je to něco podobného, jako když si pořídíte Hondu z roku 1997 a dáte jí nějaké solidní disky.

V rámci komunity jde tak o jakýsi společenský status, který je nadřazuje nad ostatní, i když to tak samozřejmě většina z nich nemyslí. Apple byl nicméně vždy znám pro vyšší cenovou kategorii, díky které má na každém produktu zajímavý profit. Nic z toho by ovšem nebylo možné právě podobným spojením komunity, která ze značky Applu vytvořila svým způsobem kult spíše než běžnou společnost.

Komentáře