Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Barevné skupinky oživily Prahu. Podívejte se na nový spot pro iPhone XR, který Apple natáčel v Česku

I když se Česko zatím ještě nedočkalo oficiální podpory dlouho očekávaného Apple Pay, vybudování prvního Apple Storu nebo české mutace Siri, existuje něco, co tyto nedostatky alespoň okrajově kompenzuje. Cupertinský gigant si totiž rád vybírá české lokality k točení reklamních spotů na nové produkty, což je případem i toho nejnovějšího.

Apple včera na YouTube zveřejnil novou reklamu pro iPhone XR, v níž vyzdvihuje zejména širokou paletu barev, ve které jsou modely nabízeny, pomocí pobíhajících skupinek lidí v barevných převlecích. Zatímco však po stránce nápadivosti nejde o žádné mistrovské dílo, pro Čechy má hlavní přidanou hodnotu v tom, že se celý spot točil v Praze.

Lze to poznat hned na několika záběrech, kdy se davy lidí prohánějí například přes Vršovice, okolo stanice metra Vltavská a zejména v blízkosti Národního divadla a Nové scény. Celou reklamou, nazvanou jako Color Flood (volně překládáno jako Barevná povodeň), pak provází skladba Come Along od Cosmo Sheldrake.

Jak je u Apple zvykem, během natáčení se zaměřoval i na sebemenší detaily. Jedním z nich je například i poznávací značka dodávky se symbolem I-XR0941, což symbolizuje iPhone XR a čas 9:41, který Apple používá na všech propagačních fotkách. Nehledě na to, že se Cookova firma patrně cíleně zaměřila na onu šeď a nevýraznost pražských budov, aby v záběrech optimálně vynikaly pestré barvy.

Žádná prvotina

Apple v Česku nenatáčel poprvé a ve svém portfoliu čítá rovnou čtyři (včetně té nejnovější) reklamní spoty, pro které si vybral tuzemské luhy a háje. Shodou náhod všechny předchozí vycházely z atmosféry okolo Vánoc, což potvrzuje jak Frankie’s Holiday (2016) ze žateckého Hošťálkova náměstí u chrámu Nanebevzetí Panny Marie, tak i Romeo & Juliet (2016) z Libochovického zámku a Sway z minulého roku, která se točila v pražských ulicích Dlouhá a Náplavská a v okolí holešovické horské dráhy.

Komentáře