Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Netflix se stal nejvýdělečnější iOS aplikací roku 2018. Utržil přes 790 milionů dolarů
Foto: Quote Catalog

Služby fungující na bázi předplatného se mezi běžnými uživateli stávají čím dál oblíbenější, zejména pak na platformě iOS, kde je tento trend patrně nejvýraznější. Dokazuje to i žebříček nejvýdělečnějších aplikací, o který se postarala známá analytická firma Sensor Tower. Ten totiž jasně ukazuje, že aplikace na bázi pravidelného předplatné jsou ty, které vykazují ze všech největší příjmy.

Podle očekávání se na první místo dostal Netflix, jedna z nejvyužívanějších online služeb pro streamování filmů a seriálů, která kumuluje přes 137 milionů platících uživatelů. Netflixu se jen z iOS podařilo za letošní rok utržit 790,2 milionu dolarů, v přepočtu tedy 18,1 miliardy korun. To je o přibližně 300 milionů dolarů více než u čínské alternativy Tencent Video, která se v žebříčku umístila na druhé příčce.

Nutno dodat, že Netflix již několik měsíců u určitého procenta uživatelů testuje obcházení klasických plateb přes Apple Store a při změně platebních údajů či nových registracích nabízí platbu přímo přes mobilní web Netflixu. Služba totiž nesouhlasí s obrovskými poplatky Applu, které se pro první rok pohybují na hranici 30 procent, v dalších letech poté na polovině. Tímto obcházením by tak Netflix od svých uživatelů dostal reálně ještě více peněz, aniž by jim musel, jako v případě App Store, uměle navyšovat cenu.

Ústředí Netflixu v kalifornském Los Gatos (Foto: Netflix)

Své místo v TOP 10 nicméně zaujala i aplikace Tinder, respektive její placené balíčky Plus a Gold, díky nimž populární seznamka na iOS vykázala příjmy okolo 460 milionů dolarů a skončila na třetím místě. Za ní následovaly čínské videoslužby jako iQiyi (420,5 milionu dolarů) nebo Kwai (264,5 milionu dolarů), které jen dokazují, jak trend předplatného úspěšně funguje na asijských trzích.

Na 6. příčce pak skončilo YouTube, které atakuje hranici 244,2 milionu dolarů, a v závěsu za ním hudební streamovací služba Pandora (225,7 milionu dolarů). A aby toho pro čínské zástupce nebylo málo, na dvou předposledních místech se umístily aplikace Youku (další streamovací platforma) a messenger QQ. Žebříček zakončila se 133 miliony dolarů v příjmech streamingová služba Hulu, která konkuruje Netflixu na americkém trhu.

Na Tinderu má být přes 57 milionů aktivních uživatelů (Foto: Tinder)

Předplatné jako budoucnost

Ač si to mnozí nechtěli před pár lety přiznat, služby těžící z předplatného jsou nyní nepochybně budoucností. Lidé si na tento princip začínají postupně zvykat a radovat se mohou hlavně vývojáři, kteří mají prakticky každý měsíc (potažmo rok) zajištěný tok konkrétní finanční sumy, což by je mělo motivovat i k neustálému vylepšování svých řešení.

Komentáře