Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Přes 164 nových vydavatelů aplikací na App Storu letos dosáhlo příjmů nad 1 milion dolarů

Apple si může odškrtnout další zásadní milník pro své online tržiště App Store. Počet vydavatelů, kteří na něm v letošním roce vůbec poprvé přesáhli v příjmech více než jeden milion dolarů, v přepočtu zhruba 22,6 milionu korun, se ustálil na čísle 164. To představuje přibližně 13% nárůst oproti minulému roku, kdy jich bylo 143. Tedy alespoň na americkém verzi obchodu.

Vyplývá to z dat analytické společnosti SensorTower, která se pravidelně věnuje statistikám z jednotlivých aplikací i celého trhu. Data společnosti zároveň ukazují, že se v rámci App Store jedná o zhruba dvojnásobné číslo oproti konkurenčnímu Google Play, kde hranice jednoho milionu dolarů dosáhlo letos pouze 88 nových vydavatelů, loni pak 71.

Nutno dodat, že zařízení s Androidem, tedy potažmo těch, které využívají Google Play, je téměř třikrát více než zařízení s iOS. I přesto je vývoj i byznys na platformě Applu mnohem zajímavější. Mezi nejsilnějšími kategoriemi co do výše příjmů se jednoznačně řadí hry, následované nezařazenými aplikacemi a zdravím a fitness.

Marvel Strike Force od letos nejúspěšnějšího nového vydavatele na App Store

Ostatně i téměř třetina všech nových „milionářů“ na americkém App Storu se zaměřila právě na hry s tím, že nejlépe se mezi vydavateli s přesahem nad milion dolarů v příjmech dařilo FoxNext Games s titulem Marvel Strike Force. Celkový počet nových vydavatelů her ovšem oproti minulém roku klesl o přibližně 10 procent.

Mezi milionovými aplikacemi od nových vydavatelů v kategorii zdraví a fitness jsou například Breethe, 30 Day Fitness Challenge nebo BetterMe. Naopak na Google Play představují hry zhruba 84 procent všech útrat uživatelů, což z něj oproti Applu dělá jednoznačně dominantní platformu.

Komentáře