Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Vídeň, Milán nebo Bangkok. Podívejte se na TOP 5 Apple Storů, které Apple v roce 2018 otevřel
Foto: Apple

Pro Apple jsou Apple Story ikonickými a důležitými stavbami, v nichž interpretuje svůj technologický svět pro zákazníky daných zemí. Není proto divu, že na výstavbu těchto designových prodejen věnuje spolu s architektonickými studii obrovské úsilí a peněz, aby byl výsledek co nejlepší. Jinak tomu nebylo ani v roce 2018.

Během letošního roku cupertinská společnost nejen, že modernizovala stávající Apple Story ve vybraných státech, ale také rovnou otevřela hned několik nových, které se opět řadí mezi atraktivní architektonická díla.

Nechybí mezi nimi například pobočka ve Vídni, Miláně, Paříži, japonském Kjótu nebo thajském Bangkoku. Na jejich podobu a podrobnější specifikace se nyní můžete podívat níže v přehledu těch nejzajímavějších Apple Storů, jež kalifornský gigant během roku 2018 otevřel.

Apple Kärntner Straße (Vídeň)

Hned na začátku roku, konkrétně 24. února, potěšil Apple všechny zákazníky střední Evropy (tudíž i ty české) tím, že otevřel vůbec první Apple Store v rakouské Vídni. Takzvaný Apple Kärntner Straße se rozprostíra na dvou patrech tradiční městské historické budovy na jedné z nejfrekventovanějších ulic ve Vídni Kärntner Straße.

Foto: AppleCrunch

Vedle atraktivní lokality v samotném jádru města nabízí tamní designová prodejna vše, co by zákazníci od Apple Storu v roce 2018 čekali – minimalistický interiér, spoustu zeleně, ikonické masivní stoly a vyškolený personál schopný mluvit celou řadou jazyků (občas i češtinou, jak se redakce AppleCrunch mohla přesvědčit).

Součástí jsou mimo jiné i bezplatné kreativní kurzy Today at Apple v rámci centra The Forum, krásný výhled na onu luxusní ulici a samozřejmě veškerý jablečný sortiment.

Apple Piazza Liberty (Milán)

Pravděpodobně jedním z architektonicky nejzajímavějších Apple Storů v Evropě (a možná i na celém světě) je pobočka v italském Miláně. Tu Cookova firma pod názvem Apple Piazza Liberty otevřela 26. července přímo na historickém milánském náměstí.

Klíčovým bodem tohoto Apple Storu je nepochybně jeho design v podobě masivního skleněného bloku, uvnitř kterého tryská fontána. Ten prakticky slouží jako jistá vstupní brána z amfiteátru do podzemí, kde se nachází velké prodejní prostory obohacené stromy a zelení, přičemž své místo tam má i The Forum pro kreativní kurzy a případná umělecká vystoupení.

Celý venkovní vzhled pak vznikal ve spolupráci s uznávaným architektonickým studiem Foster + Partners, které se podílelo i například na výstavbě Apple Parku a dalších designových prodejen.

Apple Kyoto (Kjóto)

I Japonsko se v roce 2018 dočkalo nového Apple Storu. Cupertinská firma otevřela 25. srpna novou pobočku v městě Kjóto, konkrétně na ulici plné svatyň a chrámů Shijō Dori, která se proslavila jako jedna z nejoblíbenějších nákupních čtvrtí v Kjótu vůbec.

Jak má Apple u designů svých oficiálních prodejen ve zvyku, i Apple Kyoto vychází hlavně z kombinace dřeva, skla a lesklých materiálů. Ty jsou navíc doplňovány o kulturní architektonické prvky, na kterých si Japonci zakládají, a sice průhledný papír a speciální dřevěné odstíny. Na druhou stranu exteriér prodejny jako takový vypadá na první pohled poněkud industriálně a velmi honosně.

Co se pak týče vnitřního vybavení, opět jsou na několikapatrových prostorách k dispozici tradiční stoly, dostatek prostoru a maximální dostupnost veškerých produktů.

Apple Iconsiam (Bangkok)

Japonské Apple Kyoto není jedinou prodejnou, kterou Apple v Asii letos otevřel. Potěšil také thajské zákazníky, když 10. listopadu slavnostně otevřel takzvaný Apple Iconsiam v Bangkoku, vůbec první Apple Store v Thajsku. A po architektonickém pojetí jde o opravdový skvost.

Společnost Tima Cooka ve spolupráci s Foster + Partners se hlavně zaměřovala na ideální spojitosti s přírodou. I proto se Apple Iconsiam nachází rozprostírá u břehů řeky Čao-Praja s dostatkem všemožné okolní zeleně, která doplňuje masivní skleněné panely a netradiční střechu s dřevěným vzhledem.

Uvnitř se pak nachází to stejné, co u předchozích Apple Storů: prostor, výhled, stoly, zeleň a prezentační místa. A vzhledem k tomu, že takové vybavení na zákazníky skvěle funguje, nemá pro Apple smysl to měnit.

Apple Champs-Élysées (Paříž)

Pokud jde o nejznámější místa Evropy, nemůže ve výčtu chybět pařížská luxusní ulice Champs-Élysées. A právě tato lokalita seděla i Applu, což potvrdil 18. listopadu, kdy na ní otevřel nový francouzský Apple Store pod názvem Apple Champs-Élysées.

Hned na první pohled zaujme u této designové pobočky její architektura. Ta totiž vychází z historického haussmanského stylu, který se charakterizuje pískovcovými fasádami obohacenými nejrůznějšími vstupními portály, balkony, okny, ozdobnými sochami a dalšími dekoracemi. Jde tak o podobný, několikapatrový princip jako u vídeňského Apple Storu.

Pařížanům slouží Apple Champs-Élysées i jako jistá kompenzace za nedávno uzavřený Carrousel du Louvre, který jablečnou firmu ve Francii prakticky symbolizoval.

Foto: Apple

Komentáře