Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple má se Sony pracovat na novém 3D senzoru, který by nahrazoval TrueDepth pro Face ID
Foto: Apple

Jakmile se Apple při navrhování iPhonu X rozhodl, že bude ve svých zařízeních výhledově nahrazovat spolehlivé Touch ID za Face ID, musel si být stoprocentně jistý, že nový bezpečnostní princip na základě snímání geometrie obličeje nebude krokem zpět. To se firmě povedlo na výbornou, a to hlavně díky pokročilému kamerovému systému TrueDepth, který umístila do horního výřezu.

Vzhledem k pokročilosti této technologie, jež promítá přes 30 tisíc neviditelných teček na obličej uživatele, z nichž s pomocí infračerveného světla vytváří hloubkovou 3D mapu, je však Face ID poměrně nákladnou položkou. Navíc má tu nevýhodu, že celé její osazení zabírá poměrně dost prostoru (což je důvodem pro onen notch) a funguje pouze na krátké vzdálenosti.

Notch iPhonu X, v němž je skryta technologie TrueDepth, která prakticky stojí za Face ID (Foto: Apple)

Je tedy logické, že Apple přemýšlí nad příslušnými inovacemi, které by uvedené „problémy“ řešily. A podle zprávy agentury Bloomberg to vypadá, že nad novým kamerovým systémem bude spolupracovat s japonským technologickým gigantem Sony.

Ten totiž ve svých dílnách postupně vyvíjí zcela novou trojrozměrnou kamerovou technologii, která je založena na takzvané metodě Time of Flight. Jádrem tohoto systému, jenž měl přitáhnout pozornost i jiných výrobců jako Samsung či Huawei, je speciální senzor, který měří čas mezi vystřelením laserového paprsku a jeho dopadem na povrch obličeje, díky čemuž vytvoří 3D obraz.

Face ID slaví úspěch, iPhone X se jako jediný nedal obelhat 3D modelem obličeje

Benefitem pak má být nejen méně nákladná výroba (respektive samotná implementace) a fyzicky menší řešení bez nutnosti několikasenzorového osazení, ale také vysoké zabezpečení, na čemž si minimálně Apple velmi důrazně zakládá.

Využití i na hlavní kameře

Sony nicméně nepočítá, že se jeho souprava bude používat pouze v předních kamerách pro účely uživatelské bezpečnosti. Tím hlavním má být především využití na zadních kamerách, a to zejména pro rozšířenou realitu.

Díky tomu, že by senzor zvládl měřit objekty na vzdálenost až pěti metrů, například hraní AR her by bylo mnohem přesnější a hlavně přirozenější. Vylepšeno by bylo i samotné fotografování, jelikož by pořízené fotky byly ostřejší a kvalitnější v tmavých (nočních) podmínkách.

Je však otázkou, zdali Apple tento senzor od Sony v chystaných letošních iPhonech (potažmo iPadech) skutečně použije. Společnost totiž dle dostupných informací projevila „pouze“ zájem a na povrch se nedostala žádná konkrétnější stanoviska. Pokud by se však obě firmy dohodly, znamenalo by to patrně značný finančních benefit pro obě z nich.

Komentáře