Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple nechá za letenky ročně přes 150 milionů dolarů. Každý den si navíc objednává 50 míst v byznys třídě
Tim Cook, CEO Applu (Foto: Apple)

Apple je obrovskou společností s přesahem do celého světa, s čímž se vedle doručování produktů a zajišťování dalších důležitých procesů pojí také cestování jeho zaměstnanců. Ti na velké vzdálenosti logicky volí leteckou dopravu, která je pro Apple a jeho globální fungování tak nesmírně zásadní, že za ní neváhá vynakládat vysoké finanční sumy. To nově potvrzuje i americká aerolinka United Airlines.

Podle zveřejněných údajů má totiž Apple jen za letenky skrze tuto leteckou společnost ročně utratit přes 150 milionů dolarů. V přepočtu tedy necelých 3,5 miliardy korun. Díky této sumě, která je pro běžného smrtelníka nepředstavitelná (navíc jen v kontextu nákladů za letenky), je tak Apple u United Airlines dlouhodobě největším zákazníkem v oblasti Bay Area.

Ačkoliv je tato částka fascinující, aerolinka odhalila i další zajímavé body letecké přepravy v podání Applu. Nejfrekventovanější linkou, kterou zaměstnanci kalifornského giganta volí, patří let z Mezinárodního letiště v San Franciscu (nejbližší letiště od ústředí firmy v Cupertinu) do Šanghaje, konkrétně na ranvej Mezinárodního letiště Šanghaj Pchu-tung.

To by možná nebylo tolik překvapující vzhledem k tomu, kolik dodavatelů Apple v Číně má, nicméně pozoruhodný je fakt, že společnost každý den (!) kupuje na tento specifický let 50 letenek do byznys třídy. Z toho jde jasně vidět, že Apple nestojí jen na několika vybraných (a mediálně známých) zaměstnancích, ale na celé řadě „neviditelných“ pracovníků odvádějících důležitou práci v pozadí.

Foto: United Airlines

Do Asie hlavně, ale průběžně také do Evropy

Šanghaj však není jedinou destinací, kam zaměstnanci Applu často létají. Na druhém a třetím místě je Hongkong, respektive Tchaj-pej, nicméně ve výčtu pravidelnější letů od United Airlines se objevuje také Londýn (4.), Mnichov (7.) či Tel Aviv (10.).

Pohled na aktuální zázemí Applu v Austinu. Jeho nová podoba má být nejen výrazně větší, ale také má být kompletně poháněna z obnovitelných zdrojů (Foto: Apple)

Je ale nutné podotknout, že Apple necestuje pouze s United Airlines, respektive ze San Francisca. Vzhledem k tomu, že jejich kampusy jsou například také v Austinu (který se bude v následujících letech výrazně modernizovat) nebo San Jose, volí lety i z letišť blízkým těmto městům. Výsledné roční náklady tak mohou být mnohem vyšší.

Komentáře