Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Seznamte se s dvojicí, která pracovala na grafice filmů Harry Potter a využívá iPad k tvorbě série Fantastická zvířata

Když se zpětně ohlednéte za množstvím filmových blockbusterů, které ve většině záběrů využívají nějaký ten efekt či jsou dokonce rovnou zasazeny do budoucnosti nebo smyšleného světa, určitě si dokážete představit, že na nich rozhodně nemá spoustu práce jen každý herec, režisér, scénárista či kameraman, ale i velké množství grafických a vizuálních designérů.

Ať už se jedná o samotné okolní prostředí, jednotlivé postavy, oblečení, budovy, automobily nebo třeba jen různé předměty, které ve filmech postavy využívají a jejichž detaily jsou často důležité. Právě k podobné práci se před dlouhými 19 lety dostala grafická designérka Miraphora Mina, když vznikal první díl z kultovní kouzelnické ságy s Harry Potterem.

Práce na filmu trvaly více než rok a práce Miraphory vznikala čistě v jejích rukou, protože šlo tehdy ještě o ruční kresby nejrůznějších předmětů či dokumentů, které se později ve filmu objevily a kolikrát hrály klíčovou roli. Ať už se jednalo o přijímací dopis do školy čar a kouzel v Bradavicích, který Harry Potter dostal, nebo třeba Pobertův plánek, noviny Denní věštec a samozřejmě i balení mnoha artiklů v obchodě bratrů Weasleyových.

Vše začalo od běžného papíru, ale postupně, jak se vyvíjela technologie, zapojila Miraphora také iMac a grafický nástroj Photoshop, který jí pomáhal vlastní tvorbu vylepšovat do co nejlepší možné podoby. Na to vše ovšem nebyla v průběhu let sama, na většině těchto předmětů totiž pracovala s dalším vizuálním mágem, Eduardem Limou. Dvojice spolupracovala na většině filmů a sehrála se natolik, že v roce 2009 založila společné studio MinaLima, které se věnuje čistě ilustracím a grafickému designu pro menší i větší klienty.

Od založení studia ještě mnohokrát Mina i Lima pracovali na projektech týkajících se Harry Pottera, ale nikoliv již filmových. Šlo například o práci na grafických komponentech pro Příčnou ulici či Bradavice v zábavním parku Universal Studios v americkém Orlandu nebo různé publikace (od dětských omalovánek až po pokročilé průvodce kouzelnickým světem).

Od Harryho Pottera k Fantastickým zvířatům

Ani poté si od podobné tématiky ovšem rozhodně dvojice nedala pauzu, jelikož jim byla později nabídnuta spolupráce na nepřímém pokračování Harryho Pottera v sérii filmů Fantastická zvířata, která se může v jistých ohledech zdát velmi podobná. Tam už ovšem mohlo duo naplno využít pokročilé technologie, mezi kterými na denní bázi nechybí ani iPad Pro vybavený digitálním perem Apple Pencil a umělecká aplikace Procreate.

Právě od Fantastických zvířat nastal v tvorbě Eduarda Limy a Miraphory Miny zásadní zlom, protože se už nemuseli spoléhat pouze na papír, který má své limitace, ale mohli přenášet tvorbu rovnou do digitální podoby, což zajistilo nejen lepší kvalitu, ale i větší jistotu oběma umělcům. Oba tvrdí, že je neuvěřitelnou výhodou, že oproti papíru není nutné jednotlivé tahy překreslovat či dokonce začínat znovu. Stačí se pouze vrátit o několik kroků zpět.

A to není vše. Podobně pokročilé aplikace jako Procreate zvládají dokonce věrně napodobit například efekt pastelu, štětce s vodovými barvami nebo obyčejné tužky natolik, že výsledek často nelze rozpoznat od nedigitálních technik. Samozřejmě jde spíše o psychologickou záležitost, jelikož se stále nic nedokáže vyrovnat tradičnímu přístupu, ale i tak umělce takové aplikace posouvají na další úroveň.

Lima a Mina tvrdí, že aktuálně využívají různý mix technik, kdy k některým typům prací stále sahají po tradičním papíru i přesto, že někdy musí jejich ruční kresby tužkou někdo jiný převést do barevné podoby a naskenovat. Určité materiály ale nelze zpracovávat jinak než digitálně, především pak ty, které jsou využity v kombinaci s dalšími vizuálními efekty či animacemi.

Dvojice nicméně nemůže sdělit, na jakých konkrétních částech pro Fantastická zvířata pracovala či pracuje u dalších dílů, ale jelikož se jedná o mnohaletou spolupráci, studio bylo a je pravděpodobně velmi spokojeno. V Londýně si dokonce duo otevřelo vlastní galerii, která ukazuje prakticky všechny zásadní předměty, na jejichž grafice pracovalo. Vstup je samozřejmě zdarma a kopie jednotlivých děl si lze zakoupit.

Mimo Harryho Pottera a Fantatických zvířat pracovalo studio také na filmech jako Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street, Zlatý kompas, Kód Enigmy nebo na knihách Peter Pan, Kniha džunglí a Kráska a zvíře.

Pokud byste si chtěli podobnou práci zkusit na vlastní pěst, lze si Procreate na iPadu pořídit za cenu 249 korun. Tvůrcem je společnost Savage Interactive, která s aplikací vyhrála prestižní ocenění Apple Design Awards a je dlouhodobě jednou z nejstahovanějších grafických aplikací na této platformě.

Komentáře