Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple má nově marketingového šéfa pro AR. Je jím Frank Casanova z divize pro marketing iPhonu
Koncept AR brýlí od Applu (Foto: Taeyeon Kim/Behance)

Z rozšířené reality se pro Apple v posledních letech stává velice důležitý segment, který by mohl ovlivňovat jeho budoucí působení na trhu. Začalo to hojně využívaným balíčkem nástrojů ARKit, pomocí kterého kreativní vývojáři staví mnohdy velmi atraktivní aplikace a hry, a brzy by veškeré snažení cupertinské firmy na poli AR měly završit chytré brýle, na nichž již nyní údajně pracuje.

Pochopitelně však nemá jít o konec této vize, na kterou se začíná adaptovat čím dál větší množství konkurenčních firem, nýbrž o začátek něčeho nového. A právě proto by se Applu hodil člověk, jenž by rozšířenou realitu a na ni návazné technologie dokázal co nejlépe propagovat mezi veřejností a partnery. O to se nově bude snažit bývalý vedoucí pracovník marketingu pro iPhone a jeho komunikaci operátorům Frank Casanova.

Ten měl dosud v Applu nezastupitelnou, ač ne příliš viditelnou roli. Jeho nejdůležitějším úkolem bylo uzavírání smluv s operátory během představení prvního iPhonu, přičemž před nástupem tohoto tehdy revolučního zařízení pracoval na dalších softwarech, konkrétně na přehrávači QuickTime. Ve společnosti jako takové však tento veterán působí přes 30 let a díky svým marketingovým zkušenostem se nyní pouští do zcela nové role.

Apple jej totiž jmenoval marketingovým ředitelem pro divizi rozšířené reality (AR). „Snahy Applu ohledně AR nově získaly tvář, jméno a hlavně osobu, která má s prací na pokročilých technologických projektech ve společnosti bohaté zkušenosti. Frank je ideální volbou, která tuto vizi povede,“ říká bývalý ředitel marketingu v Applu Michael Gartenberg pro server Bloomberg. Apple se oficiálně odmítl vyjádřit.

Frank Casanova na fotce z roku 2012 (vpravo)

Zatím není známo, čeho přesně se Casanova chopí (ač jeho aktualizovaný profil na LinkedInu říká, že bude „zodpovědný za všechny aspekty produktového marketingu na poli AR v Applu), lze minimálně jednu věc snadno vydedukovat. Tou jsou chystané AR brýle, na kterých má společnost i dle reportů solidního redaktora Marka Gurmana (včetně průběžných akvizic malých relevantních startupů) pracovat. Na trh by mohly vstoupit již v roce 2020.

Koncept AR brýlí od Applu (Foto: Taeyeon Kim/Behance)

Co se pak týče situace okolo divize pro rozšířenou realitu, příchod Casanovy jakožto marketingového ředitele může být i reakcí na nedávný odchod důležitého člena týmu Aviho Bar-Zeeva, který v Applu překlápěl své know-how například z vývoje headsetu HoloLens a dalších iniciativ kombinujících rozšířenou a virtuální realitu.

Komentáře