Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple na představení televizní služby zve Jennifer Aniston i Reese Witherspoon
Foto: Dave Mathews / Flickr

Na 25. březen Apple chystá konferenci, na které podle všeho nebude představovat žádný nový hardware, ale plně ji věnuje prezentaci svých nových digitálních služeb – jedné pro streamování videoobsahu a druhé pro přístup k placeným magazínům. Bude se jednat o první nové služby společnosti od představení Apple Music v roce 2015 a zatím to vypadá, že má firma s novinkami nemalé ambice. Nasvědčuje tomu i zpráva agentury Bloomberg, dle které chce Tim Cook na akci dostat i hollywoodské hvězdy v čele s Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Jennifer Garner či režisérem J. J. Abramsem.

Svou novou streamovací službou chce Apple konkurovat zaběhlým hráčům jako Netflix, Amazon Prime Video nebo HBO GO a výrobce iPhonů chce mimo jiné zaujmout i exkluzivním obsahem, na jehož tvorbu firma pro začátek vyčlenila miliardu dolarů. Společnost pak spoléhá rovněž na spolupráci s hollywoodskými hvězdami, režisérem Stevenem Spielbergem, moderátorkou Oprah Winfrey či třeba s filmovým studiem A24.

Na televizní službě již Apple podle všeho pracuje řadu let, přičemž v čele projektu stojí Zack Van Amburg a Jamie Erlicht, kteří dříve stáli v čele Sony Pictures. Služba by měla být součástí aplikace Apple TV, kterou Apple v roce 2016 spustil pro iPhone, iPad i Apple TV. V nabídce by měl být jak zpoplatněný obsah, tak i obsah zdarma a skrze aplikaci by mohlo být možné přistupovat i k obsahu dalších streamovacích služeb.

Služba pro přístup k prémiovým magazínům v rámci jediného měsíčního předplatného má být integrována do již existující aplikace Apple News. Vycházet pak bude ze služby Texture, kterou Apple loni koupil. Je ovšem otázkou, zda se služby v dohledné době dočkají i čeští uživatelé, protože aplikace Apple News u nás k dispozici zatím není. Ve vybraných zemích by ale nová služba měla být hned po představení.

Foto: Apple

Jak aktuálně klesají prodeje iPhonů a smartphonů celkově, sektor služeb by se pro Apple mohl stávat z hlediska příjmů čím dál podstatnějším. Renomovaná investiční banka Morgan Stanley dokonce věří, že by nové mediální služby mohly Apple opět vyšvihnout do pozice firmy s hodnotou přes bilion dolarů. Banka přitom počítá s tím, že bude Apple mediální služby prodávat v balíčku, podobně jako to dělá například Amazon se svým balíčkem Prime.

Komentáře