Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Dopisy od fanoušků automaticky nekončí v koši. Velkou část z nich má číst nejen Cook, ale také ostatní zaměstnanci
Tim Cook, CEO Applu (Foto: Fortune Photo/Flickr)

Médii již proběhlo několik zpráv o tom, jak se lidem dostalo kýžených odpovědí od Tima Cooka na jejich e-maily a dopisy. Ať už šlo o poděkování nebo zkrátka objasnění konkrétních situací spojených s Applem. Drtivé většině lidí, respektive fanoušků, se však odpovědi od nejvyššího muže cupertinské firmy nedostane, to však nicméně nemá znamenat, že tyto zprávy nečte.

Do této problematiky se ponořil server CNBC, který vyzpovídal bývalé zaměstnance o tom, jak vlastně proces ohledně „fanouškovských e-mailů“ v Applu probíhá. A podle všeho to vypadá, že většinová část příchozích zpráv nekončí automaticky ve spamu, nýbrž je čtou příslušní zaměstnanci, kteří je po selekci předávají na stůl samotnému Cookovi.

V Cookově okruhu má být navíc i speciální administrativní pracovnice, jejíž pracovní činností je právě čtení e-mailů a rozhodování, které skončí v koši a které poputují dále. E-maily s předmětem Dear Tim totiž nemusí nutně mířit přímo k šéfovi firmy, ale také k lidem v konkrétních divizích, kteří se názory jablečných příznivců mohou inspirovat.

Foto: Fortune Photo / Flickr

Divizí, ke které se dostává největší počet těchto e-mailů, je ta zabývající se Apple Watch, respektive zdravotní stránkou věci. Lidé totiž mají relativně často psát Applu o tom, jak jim jejich Apple Watch zachránily život díky funkcím jako měření EKG nebo detekce pádu, což pro přítomné výkonné pracovníky může být velmi motivující.

Nehledě na to, že to může posunout i samotné inženýry, kteří na vývoji těchto funkcí a produktů reálně pracují. Ti totiž zpravidla nemohou o svých pokrocích debatovat ani s rodinou, natož se širší veřejností, tudíž mohou brát zpětnou vazbu od uživatelů jako jistou formu podpory a potvrzení, že to, co dělají, má smysl. Mnohdy až velký smysl.

Foto: Apple

Zajímavé je, že má firma na základě tohoto feedbacku i upravovat svá produktová rozhodnutí. Jinak řečeno občas bere v potaz náměty uživatelů, díky nimž pak výsledný produkt dostane třeba i novou funkci či jiné pojetí. To se má týkat zejména malých detailů okolo chytrých hodinek. Vhodným příkladem může být i marketingové video z roku 2017, které je postaveno vyloženě na dopisech od fanoušků a uživatelů.

Komentáře