Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Morgan Stanley věří, že bude Apple opět bilionovou firmou. Pomoci mu má balíček multimediálních služeb
Foto: Foster + Partners

Akcie Applu se po zveřejnění finančních výsledků vzpamatovaly a úlevně povyskočily. Pokles prodejů, před kterým varovali analytici i sám Apple, totiž nakonec nejčernější obavy nenaplnil. Většina investorů je ovšem vzhledem ke klesajícímu zájmu o smartphony skeptická k tomu, že by se z Applu mohla opět stát bilionová společnost. Víru v cupertinskou společnost nicméně neztrácí renomovaná investiční banka Morgan Stanley. Podle ní by Cookova firma mohla mezeru v příjmech způsobenou slabšími prodeji iPhonů zacelit zisky ze sektoru služeb.

V oblasti služeb Apple na letošní rok chystá velké novinky, a to především novou službu s televizním obsahem a službu postavenou na produktu společnosti Texture. Akvizici „Netflixu“ pro placená periodika Apple oznámil loni v březnu a žádný viditelný záměr se svou akvizicí doposud nerealizoval. To se má ale na jaře změnit a Apple má začít nabízet balíček mediálních služeb, který by zahrnoval Apple Music, streamovací službu s filmy a seriály a právě službu umožňující číst placená periodika.

Foto: Apple

Multimediální balíček by dle Morgan Stanley mohl každoročně zvednout příjmy Applu o 2 procenta. Investiční banka věří, že pokud se Applu podaří prodej mediálního balíčku letos úspěšně spustit, dosáhnou jeho akcie během roku hodnoty 211 dolarů za kus. Ještě v pátek přitom byla hodnota jedné akcie Applu při uzavření burzy stanovena na 166 dolarů.

Mediální balíček by tedy mohl být jednak velice zajímavým produktem, který na trhu nemá obdoby, ale rovněž dobrou finanční vzpruhou. Služby Applu každoročně rostou a daří se jak App Storu či Apple Music, tak i třeba iCloudu či postupně expandující platební službě Apple Pay. Streamovací služba představující konkurenci pro Netflix či HBO Go a novinka v podobě „Netflixu“ pro časopisy by ale mohly tento růst dále pohánět.

Služba Applu s filmy a seriály má diváky lákat mimo jiné na exkluzivní obsah. Společnost má již nasmlouvané některé hvězdy televizní branže včetně jmen jako Steven Spielberg, Reese Witherspoon, Jennifer Aniston či Oprah Winfrey. Firma pak uzavřela spolupráci také s oscarovým filmovým studiem A24, v rámci které má být natočeno několik filmů a seriálů. Na vytváření obsahu Apple údajně pro začátek vyčlenil částku okolo jedné miliardy amerických dolarů.

Foto: Apple

Apple by měl svou streamovací službu údajně pustit v březnu 2019 a přijde na trh, kde to rozhodně nebude mít jednoduché. Do vlastního obsahu ve velkém investují zavedení hráči jako Netflix, Amazon či HBO a na trh mají brzy dorazit také streamovací služby Disney a WarnerMedia, dalších dvou velikánů branže. Čeká nás tedy velice zajímavý konkurenční boj, na kterém může zákazník jedině vydělat. Služba by navíc s nejvyšší pravděpodobností měla být dostupná i v České republice.

Co se týče služby otevírající přístup k prémiovým periodikům, Apple by ji nejspíš chtěl integrovat do již existující aplikace Apple News. Novinka má rovněž dorazit ještě na jaře a firma kromě technické stránky věci údajně pracuje i na získávání dalších zajímavých vydavatelů. Apple se již několikrát vyjádřil, že je v jeho zájmu chránit kvalitní žurnalistiku, a i proto se údajně snaží přemlouvat obrovské domy jako The New York Times či The Wall Street Journal, aby se k chystané online časopisové službě připojily a doplňovaly magazíny typu Rolling Stone, People, Forbes, Vanity Fair, Vogue, Entertainment Weekly, Sports Illustrated či Macworld. Uvidíme, zda se tato služba dostane v dohledné době i k nám. Apple News totiž firma v České republice zatím nespustila.

Komentáře