Inzerce      O nás     CzechCrunch  
První letošní událost Applu bude 25. března. Firma na ní má odhalit nové služby včetně televizní platformy
Foto: Apple

Předplatitelské služby v podání Applu mají být pro společnost výhledově velmi důležitým (možná až klíčovým) zdrojem příjmů. Naznačují tomu jak poslední čtvrtletní výsledky, tak i názory předních expertů, analytiků a insiderů. Je tedy logické, že Apple bude dělat vše proto, aby tento segment nepodcenil. Důkazem má být i tisková konference se zaměřením výhradně na tuto oblast, která se dle serveru BuzzFeed uskutečnit 25. března v prostorách Steve Jobs Theater.

O příchodu březnového eventu se mluvilo již delší dobu, nicméně zatím nikdo pořádně netušil, kdy se uskuteční. Ostatně to ani BuzzFeed nemá stoprocentně potvrzené (odkazuje se na své interní zdroje). S ohledem na březnové akce z minulých let se však dá skutečně očekávat, že je tento termín skutečně reálný. Na celé věci je však zajímavější, co se v průběhu první letošní jablečné události vlastně vůbec představí.

Hlavních rolí se totiž s největší pravděpodobností chopí hned několik služeb. Tou první bude předělaná Apple News, tedy magazínová platforma, se kterou má Apple velké plány. Již několik měsíců se snaží domlouvat přední světová média, která by na ní nabízela exkluzivní placený obsah (podobně, jako to mají na svých webech) za odhadovaných 10 dolarů měsíčně. V ideálním světě by na ní měly být firmy jako The New York TimesThe Wall Street Journal nebo The Washington Post.

Objevují se však informace, že jednání s těmito (a dalšími) jmény není pro Apple úplně ideální. Cupertinská společnost má totiž údajně požadovat, aby 50 % všech příjmů z jednotlivých předplatných zůstávalo u ní, což se mediálním domům pochopitelně příliš nelíbí. Zatím tak není zcela jisté, jak to nakonec dopadne, na druhou stranu je více než pravděpodobné, že takzvaný „Netflix pro magazíny“ pod hlavičkou Applu bude skutečný.

Vedle Apple News se pochopitelně očekává i televizní streamovací služba, patrně jeden z nejočekávanějších produktů posledních měsíců. Za tu dobu se Applu podařilo získat celou řadu zajímavých jmen a produkčních společností, které by se na její televizi podílely, a vzhledem k tomu, že oficiální spuštění má přijít v průběhu dubna letošního roku, lze předpokládat, že nějaká zmínka padne i během 25. března.

Foto: Apple

Co se pak týče koncepčních změn na poli jablečných služeb, objevují se i spekulace, že by Apple mohl vybrané služby jako iCloud nebo právě televizní platformu sloučit do jednoho uceleného balíčku s jednou měsíční cenou, kterou by si uživatelé platili. To se taktéž nejeví jako špatný krok a může to být zajímavým klíčem k dalšímu směřování.

Bez železa

Běžná veřejnost však právem vyhlíží spíše nová zařízení, jmenovitě pátou generaci iPadu mini, bezdrátovou nabíječku AirPower nebo druhou verzi sluchátek AirPods. Ta však podle všeho v průběhu březnové tiskové konference zůstanou skryta za oponou a Apple s nimi vyrukuje v průběhu jara nebo léta (ať už na případné další události nebo na WWDC).

Foto: Xhakomo Doda/Behance

Komentáře