Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple najal bývalého šéfa Tesly pro elektrické hnací mechanismy. Opravdu tak může chystat vlastní vůz

Jestli existuje v Applu nějaký projekt, o kterém se ví vše, ale zároveň vůbec nic, je to bezpochyby divize pro vývoj samořídících automobilových systémů pod označením Titan. O ní se už naspekulovalo hodně, a to zejména z hlediska, jestli daný tým pracuje jen na autonomní platformě, která by se licencovala ostatním automobilkám, nebo vlastním voze, který by netradičním způsobem doplnil produktové portfolio Applu.

Vzhledem k tomu, že je tento projekt extrémně utajován, neví se s jistotou, na kterou stranu se firma z kalifornského Cupertina nakonec přikloní. Na povrch se však za ty roky dostalo několik střípků, díky nimž lze alespoň lehce dedukovat. Tím nejzajímavějším byl nejspíš příchod seniorního designéra Andrewa Kima z Tesly.

Nadšenecký koncept budoucího vozu od Applu (Foto: Ali Cam/Behance)

Ten se společně s návratem šéfa automobilového inženýringu Douga Fielda postaral o to, že se projekt Titan spojoval hlavně s výrobou auta, nikoliv jen autonomních systémů. Poté však Apple z této divize propustil přes 200 zaměstnanců a rázem se začalo spekulovat o tom, že Apple od výroby vlastního vozu odstoupí a bude se spíše soustředit na systémy.

Nyní je však situace opět jiná, a to celkem zásadně. Podle informací, s nimiž přišel server Electrek, měl totiž do Applu nastoupit Michael Schwekutsch, jeden z největších odborníků pro vývoj elektrických hnacích mechanismů, jehož rukopis se promítl i do vozů jako BMW i8, Porsche 918 Spyder, Fiat 500eV nebo Volvo XC90. Nehledě na to, že dlouhodobě působil v Tesle, ze které minulý měsíc odešel.

Díky jeho zkušenostem a zaměření se tak dá silně předpokládat, že Apple nechce prorazit pouze se samořídícími systémy, ale rovnou s vlastním elektromobilem. Nejde však pouze o Schwekutsche, který je dozajista důležitým článkem. Jde také o obrovské množství financí, jež Apple má, a skvělou expertízu na poli softwaru a hardwaru. Při správné synergii by tak společnost Tima Cooka mohla mít velmi dobré zázemí k tomu, aby s možným Apple Car skutečně vyrukovala.

Jistým způsobem by to mohlo dávat i smysl z pohledu rozšíření portfolia, respektive vytvoření nových kategorií produktů, po kterých volá třeba i marketingový mág Guy Kawasaki. Vše je ale předčasné a nelze vyvozovat žádné definitivní závěry.

Komentáře