Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Brýle od Applu budou sloužit jako doplněk k iPhonu. Přijdou v polovině příštího roku
Foto: Xhakomo Doda/Behance

Jakmile se na povrch dostaly první informace o tom, že Apple chystá své vlastní brýle pro rozšířenou realitu, rázem se vyrojily spekulace, co takové zařízení může konkrétně nabízet a jak bude vypadat. To se nově snaží blíže objasňovat uznávaný analytik s relativně solidními výsledky Ming-Chi Kuo, který přišel s novým reportem, čím budou možné Apple Glasses speciální.

Podle něj by se mělo jednat o takový typ brýlí, které by v první řadě sloužil čistě jako doplněk k iPhonu. Nemělo by tedy jít o žádné „plnohodnotné“ zařízení, jako je u AR/VR brýlí konkurenčních firem zvykem, ale spíše dodatečný produkt na bázi ARKitu, jenž by nejlépe fungoval právě v úzké synergii s jablečným telefonem.

S tím souvisí i obsah, který by se na brýlích promítal. Pokud jsou Kuovy informace pravdivé, měly by zobrazovat zejména takové funkční a grafické prvky, které jsou známé z iOS. Nemělo by se tedy očekávat, že „Apple Glasses“ nabídnou něco zcela nového. Pouze mají jistým způsobem reflektovat displej iPhonu přímo před oči uživatelů (samozřejmě s potřebnými úpravami).

Koncept AR brýlí od Applu (Foto: Taeyeon Kim/Behance)

Díky této jednoduchosti a ne úplné náročnosti celé platformy by pak brýle mohly být lehké, skladné a především uzpůsobené tomu, aby je bylo možné nosit i do společnosti. Tím se myslí elegantní (možná sportovní) design, jenž by nevyvolával zvýšenou pozornost okolí.

Neméně důležitým aspektem celého produktu je samozřejmě i jeho uvedení na trh. Mark Gurman ze serveru Bloomberg již před časem informoval, že zcela nový jablečný výrobek dorazí v průběhu roku 2020. Kuo nyní tento termín specifikuje — dle něj by měly mezi běžné zákazníky dorazit do druhého čtvrtletí téhož roku, přičemž samotná výroba má začít koncem roku letošního.

Další z možných, elegantnějších podob chystaných brýlí od Applu (Foto: Xhakomo Doda/Behance)

Pro produkci pak Apple s největší pravděpodobností sáhne po technologiích a know-how již akvizovaných startupů s tímto specifickým zaměřením, mezi které patří Akonia Holographics a Spektral (výroba speciálních čoček). Nehledě na to, že o samotnou propagaci se pak bude starat nový šéf marketingu pro rozšířenou realitu Frank Casanova.

Komentáře