Inzerce      O nás     CzechCrunch  
I přes ztrátu podílu na trhu jsou Apple Watch stále lídrem ve svém oboru
Foto: Apple

Není tajemstvím, že jsou Apple Watch nejoblíbenějšími chytrými hodinkami na dnešním trhu. Apple na tento produkt dost sází, což se promítá nejen v čím dál lepších funkcích, tak i zajímavých vyhlídkách na příští roky. Kvalitu hodinek jsou ochotni velmi ocenit i zákazníci, což vyplývá z nezávislé statistiky a zprávy společnosti Strategy Analytics. Nová zpráva navíc také obsahuje porovnání, jak si Apple Watch vedou oproti konkurenci.

Podle údajů z této zprávy cupertinská společnost dodala v průběhu čtvrtého čtvrtletí roku 2018 celkem 9,2 milionu kusů jejich chytrých hodinek, tedy více než polovinu veškerých vyexpedovaných hodinek v tomto čtvrtletí. Oproti čtvrtému čtvrtletí roku 2017, kdy Apple prodal „pouze“ 7,8 milionu kusů, tak jde o velmi slušný nárůst prodejů. Konkrétně si Apple v tomto odvětví polepšil o solidních 18 %.

Za celý rok 2018 pak měl Apple dle zprávy dodat na 22,5 milionu kusů, což je oproti roku 2017 a 17,7 milionům kusů opět velký skok kupředu. Apple tak se svými Apple Watch tvořil v roce 2018 přesně polovinu ze všech dodaných chytrých hodinek. To mu prakticky vyneslo první místo. Druhou příčku si nárokoval Fitbit s 5,5 miliony prodanými kusy. Třetí příčku pak zaujal Samsung s 5,3 miliony prodaných kusů a o čtvrtou příčku se přihlásil Garmin s celkovými 3,2 miliony prodaných chytrých hodinek.

Je tak zřejmé, že Apple na trhu s chytrými hodinkami jasně dominuje. A lze očekávat, že tomu tak bude i nadále. Kalifornská firma totiž Apple Watch postupně bere jako klíčový produkt, který by ji mohl výrazně dostat i do segmentu zdravotnictví. Již nyní dokáže generace Series 4 měřit EKG (alespoň v USA) a detekovat pád, přičemž se očekává, že v příštím roce bude nový model vybaven i kýženým monitoringem spánku.

Komentáře