Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Na iPhone dorazil nový formát podcastů Brew. Jeho tvůrci chtějí, aby si za ně posluchači platili
Foto: Brew

Podcasty se stávají čím dál využívanější možností, jak načerpat nové informace a inspirovat se lidmi z nejrůznějších oblastí. V posledních měsících na tento trend začali nasedat i například vlivní youtubeři a zájem u tyto audionahrávky se rapidně zvýšil. Pro zasvěcené nemá ani smysl připomínat, jaký má na tuto sféru dopad třeba Tim Ferris, Joe Rogan a další.

Ačkoliv jejich kouzlo spočívá hlavně v obsahu, jsou zajímavé i tím, že jsou většinou  zdarma. To je samozřejmě pozitivní pro posluchače, kteří si přes svůj iPhone a třeba nativní iOS aplikaci Podcasty mohou tento typ debat užívat s nulovými finančními náklady, nicméně pro tvůrce to až tak šťastná situace není. Existují způsoby, jak tento obsah monetizovat, ale model předplatného v podcastech zase tak rozšířený není.

Pro nový startup Brew.com to však tak normální nepřijde, jelikož by tvůrci měli být za svou práci náležitě odměněni, a to nejlépe přímo od posluchačů, pro které to dělají (nikoliv pouze od sponzorů, které mnozí ve svých pořadech zmiňují). Proto se rozhodli, že se pokusí malinko změnit návyky lidí a nabídnout jim podcastovou aplikaci, přes kterou své takzvané podcastery mohou reálně podpořit. Vznikla tak Brew.

Ta svým modelem prakticky připomíná zaběhlé služby jako Apple Music nebo Netflix: je založena na bázi předplatného. Pokud si tedy uživatelé chtějí užívat podcasty, musí zaplatit 5 dolarů měsíčně, které konkrétním způsobem putuje přímo k tvůrcům, jež pro Brew produkují. Těch originálních zatím moc není z důvodu teprve nedávného příchodu této aplikace, ale svůj smysl to dozajista dává. K dispozici jsou mimo jiné i vybrané podcasty bez nutnosti jakýchkoliv poplatků.

Celkové funkčnosti a uživatelským zážitkům nahrává i sympaticky zpracované rozhraní, jež čerpá z trendů tmavého režimu, přičemž jsou dosazeny i nové ovládací prvky, jak například daný podcast spustit, přeskočit nebo vypnout. Do budoucna pak bude bude zajímavé sledovat, jak se Brew uchytí. Lidé se totiž už postupně učí, že nic není zadarmo a že podporou svých oblíbených tvůrců (filmových, hudebních, spisovatelských) mohou výrazně ovlivnit jejich motivaci k produkci dalšího, lepšího obsahu. A pokud to funguje u filmů, seriálů a hudby, fungovat by to mohlo také u podcastů.

Brew je k nabízena k bezplatnému stažení na App Storu. Do Google Play by pak měla dorazit během letošního dubna.

Komentáře