Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Novinka Apple News+ přináší 300 magazínů za 10 dolarů měsíčně. Evropané mají zatím smůlu

První novinkou, kterou Apple představil v rámci své konference zaměřené na nové služby, je „Netflix pro noviny a časopisy“ s názvem Apple News+. Novinka je rozšířením stávající aplikace Apple News, která je agregátorem zpráv z internetových portálů. Apple News+ ovšem přináší obsah populárních magazínů a novinových plátků, a to za jednotné předplatné ve výši 9,99 dolaru pro celou rodinu.

Stejně jako u klasických Apple News i u nové služby firma sází na obsah pečlivě vybíraný na míru danému uživateli, skvělé grafické zpracování a dokonalou optimalizaci pro čtení na mobilních zařízeních. K dispozici navíc bude hned od počátku na 300 titulů včetně takových, jako je The New Yorker, Esquire, The Atlantic, National Geographic, Men’s Health či Vogue. Z velkých novinových titulů pak nechybí třeba The Wall Street Journal nebo Los Angeles Times.

Jak je vidět již z nabídky titulů, služba se zaměřuje na americké diváky a zklamáním pro české uživatele bude, že nová služba Apple News+ bude pro začátek dostupná jen ve Spojených státech a Kanadě, přičemž ve druhé polovině roku se má dostat také do Austrálie a do Velké Británie. Do zbytku Evropy se služba letos nepodívá a nám tedy nezbude nic jiného, než závidět anglosaskému světu.

Apple v průběhu prezentace zdůraznil, že pokud by si člověk chtěl magazíny předplácet jednotlivě, přišly by ho na 8 000 dolarů. Měsíční předplatné ve výši 9,99 dolaru je tedy z tohoto pohledu skutečně férové. Rodinné sdílení navíc umožňuje, aby za jediný poplatek službu využíval každý člen rodiny. Každý má přitom k dispozici svou sbírku časopisů a svá vlastní doporučení.

Právě doporučování obsahu je pro Apple velké téma, na kterém již svou původní službu Apple News vymezoval vůči konkurenci (primárně ze strany Googlu). Apple pro chytré doporučování obsahu využívá čistě kapacity samotného zařízení a z iPhonu, iPadu či Macu uživatele tedy nejsou nikam odesílána data o tom, jaký obsah čte. Taková data tedy nemá žádná třetí strana ani sám Apple, takže se uživatel nemusí bát, že by jej po internetu v podobě reklamy pronásledovalo to, o čem četl v časopise v rámci Apple News+.

Druhou doménou nové služby pro přístup k prémiovým magazínům je pak důraz na design. Veškerý obsah je perfektně přizpůsobený čtení na mobilních zařízeních a vyniká krásnou grafikou. Třešničkou na dortu jsou pak živé obálky, které působí jak z Denního věštce, který dobře znají fanoušci Harryho Pottera.

Komentáře