Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Produkční studia si stěžují na práci s Applem. Je prý příliš puntičkářský a nemá se svou televizní službou plán
Tim Cook, CEO Applu (Foto: Apple)

Pokud jsou dostupné informace (včetně těch od Marka Gurmana) pravdivé, do představení televizní služby Applu zbývají už jen tři týdny. Právě 25. března, na první letošní události, má kalifornský gigant vyrukovat s novou platformou, která má být obdobou tradičních streamingových hráčů jako Netflix nebo HBO GO. Celý proces se má nicméně potýkat se závažnějšími problémy, díky nimž by Applu tento debut nemusel vyjít úplně podle představ.

Hlavním kamenem úrazu má být samotná tvorba obsahu. Tim Cook již několikrát v minulosti avizoval, že na své televizní službě nechce filmy a seriály, které by nebyly vhodné pro mladistvé. Respektive takové, v nichž by se objevoval explicitní obsah (násilí, nahota nebo sprostá mluva). Díky tomuto nastavení je poměrně logické, že se Apple do celého tvůrčího procesu výrazně angažuje, avšak podle zainteresovaných stran to dělá až příliš „vlezle“.

Podle serveru New York Post totiž cupertinský gigant na produkční plac posílat zástupy svých výkonných pracovníků, kteří na vše dohlížejí a dávají zpětnou vazbu. A právě feedback od korporátní firmy, která s tvorbou televizního obsahu nemá téměř žádné zkušenosti, příslušným tvůrcům vůbec nevyhovuje. Podle některých se mají lidé z Applu až příliš „dotěrně“ zabývat veškerými postupy, díky čemuž se proces výrazně zdržuje.

Tim Cook, CEO Applu (Foto: Fortune Photo/Flickr)

„Dělají velké změny. Neustále propouštějí a najímají nové scénáristy. Není vůbec srozumitelné, co vlastně chtějí. Dost materiálu ostatně není podle jejich představ,“ komentuje chování Applu nejmenovaný producent. Právě tato údajná nejasnost má být důsledkem toho, že služba sice za pár týdnů skutečně představena bude, ale reálně se mezi běžné uživatele dostane až koncem roku. A to navíc pouze s malým množstvím obsahu.

Mnoho lidí z producentské branže si navíc stěžuje i na názory samotného šéfa Applu Tima Cooka, který celou iniciativu kontroluje z velmi těsné blízkosti. „Jednou z jeho nejčastějších námitek je, abychom ‚nebyli tak zlí‘,“ dodává další anonymní zainteresovaný zdroj, jež má navíc souhlasit s tím, že Apple v celém procesu není ani příliš transparentní. Názory se na celou situaci nicméně liší.

Podle některých se totiž Apple chová jako Netflix během svých začátků. Také byl až příliš tajemný, vybíravý a „dotěrný“. A kam to nyní dopracoval. „Apple to bere spíše jako hobby než seriózní záležitost. Co zatím víme, jde o jisté beta testy. Zkoušejí, co se jim bude líbit, a jakmile to najdou, pustí se do toho v plné síle,“ komentuje analytik Tom Forte, který Applu v tomto plánu věří.

Foto: Apple

Co se ale týče samotné obliby od uživatelů, to se zjistí až koncem tohoto roku. Apple sice podle všeho neplánuje vydávat žádné masivní televizní hity, na druhou stranu má ve svých řadách velká herecká jméno jako Reese Witherspoon, Jennifer Aniston, Oprah Winfrey, Nicolas Cage, Chris Evans nebo režiséra Stevena Spielberga.

Komentáře