Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Streamovací služba Applu by se za několik let mohla velikostí přiblížit Netflixu, tvrdí analytikové
Foto: Apple

25. března se bude konat první letošní prezentace produktů Applu. Oficiální pozvánka na ni obsahuje frázi „It’s show time“, do češtiny volně přeložitelnou jako „Čas na show“ a je doprovázena krátkou animací pohybujícího se filmového pásu. Lze tedy očekávat, že hlavní hvězdou prezentace bude nová filmová a televizní streamovací služba Applu, o které se už několik měsíců diskutuje. Analytická firma Wedbush na základě tohoto příchodu pak publikovala zprávu, podle níž by tato služba mohla do pěti let mohla získat kolem sta milionů předplatitelů.

Mezi největší streamovací služby v současnosti patří Netflix a HBO GO, z nichž obě momentálně mají kolem 150 milionů předplatitelů. Jejich byznys model je částečně postaven na nabízení nakoupeného obsahu, zákazníky ale přitahují hlavně vlastním obsahem, do něhož investují miliardy dolarů ročně. Od streamovací služby Applu zatím mnozí příliš neočekávají, společnost se ale v budoucnu možná chystá více profilovat jako poskytovatel služeb, které se už v současnosti stávají stále významnější částí jejích příjmů.

Například Apple Music, i když přišlo relativně pozdě, je nyní druhou největší hudební streamovací službou. V prvním kvartálu letošního roku služby Applu vydělaly téměř 11 miliard dolarů, což je více než 16% meziroční nárůst. Firma Wedbush říká, že za přijetí správných kroků by mohl Apple pouze na filmové a televizní streamovací službě za tři až pět let vydělávat mezi sedmi a deseti miliardami dolarů ročně.

Foto: Quote Catalog

Apple by měl tento rok do tvorby obsahu pro tuto službu investovat miliardu dolarů – to se na první pohled může zdát jako mnoho, Netflix, Amazon, Disney, Hulu a Time Warner ale za tvorbu utrácejí dohromady dvacet miliard dolarů a tato částka se zvyšuje. Apple také navázal spolupráci s množstvím poskytovatelů obsahu (stále je velkou otázkou, zda je mezi nimi i HBO) a uzavřel smlouvy například s herečkami Reese Witherspoon, Jennifer Aniston, Brie Larson, režisérem Stevenem Spielbergem a dalšími. Pro rychlý růst by ale jedna z nejbohatších firem na světě mohla také přehodnotit svůj zdrženlivý přístup k nakupování a investovat do spolupráce a kupování majitelů obsahu a produkčních společností.

Tim Cook, CEO Applu (Foto: Apple)

Při těchto krocích spojených s agresivním získáváním obsahu do nabídky a doplněných o vysokou loajalitu značce by mohlo být realistickým cílem získání už zmíněných sto milionů předplatitelů do pěti let. To by kromě výrazného rozšíření zisků ze služeb mohlo znamenat také nárůst hodnoty akcií společnosti o až patnáct dolarů za akcii a zvyšování popularity také jejích dalších produktů. Na představování streamovací služby a dalších (spíše „nehardwarových“) produktů 25. března by se pak měly objevit herečky Jennifer Aniston i Reese Whitherspoon.

Komentáře