Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Twitter sází na vizuální obsah. S novou kamerou mohou lidé snadno reportovat, co se okolo děje
Foto: Jonathan Morrison/YouTube

Vizuálně atraktivní prvky vládnou světu (nejen) sociálních sítí, což dokazuje mimo jiné rostoucí popularita Instagramu a jeho Stories. Trendu se nyní chce přizpůsobit i Twitter, který začíná vypouštět vylepšenou verzi své iOS (a Android) aplikace, jež je zaměřená na lepší pořizování i zobrazování fotografií a videí.

O Twitteru a jeho úmyslech na tomto poli již delší dobu kolovaly zvěsti. Spekulovalo se o chystané samostatné aplikaci „News Camera“, která měla mít za cíl částečně konkurovat právě Stories. Zvěsti se naplnily jen zčásti a v rámci akce South by Southwest Twitter představil přepracované rozhraní kamery přímo uvnitř hlavní aplikace, která uživateli usnadní tweetovat vizuální obsah.

První změnou, které si uživatel po aktualizaci všimne, je fakt, že rozhraní fotoaparátu je najednou mnohem dostupnější a vždy po ruce. Stačí z domovského rozhraní časové osy příspěvků švihnout prstem doleva a můžete fotit či natáčet. K focení stačí klepnout na spoušť a natáčet lze jejím podržením, přičemž video aktuálně může mít maximální délku dvou minut. Vlastní tlačítko má živé vysílání, skrze které lze vysílat svým sledujícím přes aplikaci Periscope.

Ve výchozím nastavení je pro pořizování záběrů využívána zadní kamera. Podle produktového ředitele Twitteru Keitha Colemana je totiž funkce navržena tak, aby lidé měli možnost zachycovat dění okolo sebe. „Mnoho ostatní fotoaparátů míří na uživatele, ale Twitter je o tom, co se děje ve světě. Kamera je navržena, aby byla rychlá a my rádi necháme lidi, aby ji využívali tak, jak se rozhodnou,“ komentoval Coleman. Zároveň pak sdělil, že firma bude pečlivě sledovat, jak lidé novinku využívají, a dle toho ji budou postupně přizpůsobovat. Má se jednat o součást hlubší transformace Twitteru.

Poté, co uživatel pořídí fotografii či záznam, může přidávat také lokaci, text a hashtagy. Text přitom může mít 280 znaků, tedy stejně jako u klasického tweetu. Sdílení lokace je přitom klíčové pro nový přístup Twitteru, v rámci kterého mohou lidé sledovat, co se kolem nich ve světě děje a nezužovat si rozhled jen na ty osoby, které sledují. „Toto je fotoaparát, kterým oslovíte svět, ne jen své followery,“ doplnil Keith Coleman.

Dle zadané lokace se navíc Twitter bude postupně učit doporučovat i příslušný hashtag a obsah tak lépe kategorizovat. Tato funkce zatím odstartuje na velkých akcích a sportovních kláních ve Spojených státech a bude se dále šířit. Uživatelé tak budou moci pořídit obrázek třeba na zápasu baseballu, Twitter dle lokace uvidí, že jsou na stadionu a rovnou jim doporučí hashtag, který se k zápasu vztahuje.

Sympatické je, že ačkoli Twitter jasně naskakuje na již existující trend a bude do jisté míry konkurovat třeba funkci Stories od Facebooku, jeho nová funkce rozhodně není lacinou kopií. Twitter nadále ukazuje, že jeho přístup a cílová skupina jsou jiné, než je tomu třeba u Facebooku. Twitter je platformou pro sdílení a komentování toho, co se děje kolem nás, přičemž nový přístup k obrázkům a videu posouvá možnosti této sítě o kus výše. Ačkoli je tedy novinka zaměřená na vizualitu, sází na ni z jiných důvodů než třeba právě Facebook. O jiném zaměření Twitteru ostatně svědčí i fakt, že v App Storu jej nenajdete pod kategorií „Sociální sítě“, nýbrž v sekci „Zprávy“.

Komentáře