Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple přidává další vrstvu zabezpečení pro nákupy aplikací

Ačkoliv řada uživatelů tento model nemá ráda, čím dál více aplikací pro iOS začíná fungovat na předplatitelské bázi, která obnáší pravidelné, zpravidla měsíční platby. Pomáhá to zejména vývojářům, kteří mohou s uživateli udržovat „bližší kontakt“ a mít větší motivaci aplikace vylepšovat, což je prakticky výhodou i pro uživatelskou stranu.

Apple se nyní rozhodl, že tento trend ještě posílí, a to konkrétně z hlediska zabezpečení. Dosud bylo totiž standardem, že jakmile si uživatelé chtěli předplatit aplikaci nebo sjednat in-app nákup za prémiové funkce, stačilo jim kliknout na požadovanou volbu, ověřit se pomocí Face ID, nebo Touch ID (v případě starších iPhonů a iPadů; Maců) a bylo předplaceno.

To však s sebou přinášelo mnohdy i značné problémy. Konkrétně u Touch ID totiž docházelo k situacím, kdy uživatelé onu možnost zvolili omylem a chtěli použít tlačítko Home k tomu, aby dané rozhraní opustili. Často však sumu svým otiskem prstu zaplatili, aniž by chtěli. Nehledě na to, že tohoto „jednofázového“ ověřování zneužívali i někteří vývojáři a snažili se tak klamat zákazníky.

Nově by tomu tak být nemělo. Kalifornská firma totiž celý proces obohatila o další bezpečnostní vrstvu, která se projevuje sdělením, zdali chce uživatel daný nákup opravdu potvrdit. Zároveň tak jde o další důraz na samotné zabezpečení iOS, což může znamenat jen pozitiva. Očekává se, že novinka bude oficiálnějším způsobem představena během WWDC, kde Apple plánuje odhalit iOS 13 a další aktualizace operačních systémů.

Komentáře