Inzerce      O nás     CzechCrunch  
U nových produktů čelíme následkům, které nikdo z nás nečeká, říká Jony Ive v novém rozhovoru

Jony Ive relativně často dává rozhovory různým magazínům, které chtějí pro své čtenáře publikovat pohled od jednoho z nejuznávanějších šéfdesignérů na světě. Nově si veledůležitá osobnost Applu sedla s Kimem Jonesem, kreativním ředitelem módní značky Dior Men, aby prodiskutovali řadu problematik od životního prostředí až po samotný proces navrhování nových produktů nebo sociální zodpovědnost firem.

Právě na poslední zmíněný bod se Ive, který mimo jiné stál za vzhledem iPodu a diriguje design iPhonů, iPadů, Apple Watch a Maců, důrazně zaměřil. Podle něj je totiž sociální zodpovědnost firem nesmírně důležitá a má několik specifik, které se musí dodržovat. O to víc, když se jedná o giganta, jehož byznys stojí na technologických inovacích.

„Ty nejkomplexnější odpovědnosti jsou ze sociálních a kulturních oblastí, protože pokud inovujete a tvoříte něco nového, vždy to bude obnášet následky, které se nedají předpokládat. Jednou z nejdůležitějších věcí je to, když si řeknete, kde je vlastně vaše zodpovědnost. Chronologicky. Nemyslím si, že končí tím, jak odešlete produkt. Pokud děláte něco nového, budou tam následky a vy na ně musíte reagovat,“ říká Ive.

Foto: Apple

Debata se mimo jiné točila i okolo technologií jako takových, respektive situaci, kdy daná technologii ještě není 100% vyšperkovaná a výrobce „musí“ čekat, než do této fáze dojde. To je zvlášť zajímavé téma s ohledem na Apple, protože právě on patří mezi ty, kteří si raději počkají, než se dostane na špičkovou úroveň, pak ji uchopí a následně s ní pracuje. Asijští výrobci dělají pravý opak.

„Často máme nápady a čekáme, až technologie tento nápad dovolí realizovat, přičemž na ní průběžně pracujeme. Chce to trpělivost, ale pokud danému směru věříte, počkáte si, až technologie dospěje,“ dodává Ive a naznačuje, že i proto Apple nepřináší zcela „nové“ věci, ale spíše výrazně inovuje již existující řešení.

Jony Ive a Tim Cook (Foto: Apple)

Během rozhovoru se také řešily zákaznické zážitky, které poskytuje Apple a Dior, nebo životní prostředí a úspěchy Applu na tomto poli. Celý rozhovor je k dispozici zde (v angličtině).

Komentáře