Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Jak se z aplikace pro tvorbu Instagram Stories stal milionový byznys. Na recept přišel startup Unfold

V době, kdy Snapchat začal svým uživatelům nabízet možnost tvorby krátkých úderných videí s 24hodinovou expirací, nešlo o tak zásadní funkci, ale spíš minoritní doplněk pro konkrétní uživatelskou sortu. Jakmile ale tento prvek do svého rozhraní integroval Instagram, najednou se z takzvaných Stories stal fenomén sociálních sítí, který patří ke klíčovým nástrojům jak běžných uživatelů, tak známých osobností a nadnárodních firem. Potenciál v této oblasti vidí samozřejmě i vývojáři třetích stran.

Stejně, jako je možné upravovat fotky pomocí specifických filtrů, s nimiž přichází různé doplňkové aplikace na iOS, jdou editovat i „storiečka“. I když Instagram nativně nabízí poměrně bohatý editor, se kterým si je možné vyhrát, vývojáři třetích stran mají zpravidla větší nadhled a dokáží produkovat takové nástroje, které schází. To je případ aplikace Unfold, která je typickým příkladem toho, jak na jednoduché myšlence pro zlepšení Instagram Stories založit velmi stabilní byznys.

Zpočátku se však Unfold na Stories zaměřovat vůbec nechtěla. V roce 2017 totiž vznikla jako aplikace pro designéry k tvorbě portfolií na iPadu. Zásadní otočka ale přišla nedlouho poté, co se do popředí sociálních sítí tento dočasný formát vizuálního obsahu začal dostávat. A nutno říct, že Unfold na tu správnou vlnu naskočila v ideální době. Dokázala si vytvořit silný brand, který byl navíc tlačen osobnostmi jako Selenou Gomez nebo Sergiem Ramosem, a optimální pozici pro růst.

O čem vlastně Unfold je?

Podstata aplikace Unfold, za níž stojí španělský vývojář Alfonso Cobo ve spolupráci s Andym McCunem (člověkem, který spravuje instagramový účet @Earth s více než 1,1 milionem sledujících), je prakticky velmi jednoduchá. Jde o minimalisticky provedený nástroj obsahující několik elegantních šablon, do nichž uživatelé mohou dosazovat svůj vlastní obsah a překlápět své obyčejné Stories do poutavé „knihy“. Vzhledem k tomu, že pracuje také s textem, lze pomocí tohoto formátu vyprávět i profesionálnější příběhy. Nehledě na to, že skrývá celou řadu různých úprav, kterých mohou uživatelé dle libosti využívat.

Alfonso Cobo, spoluzakladatel aplikace Unfold (Foto: Alfonso Cobo / YouTube)

Díky snadnému rozhraní se pak na aplikaci začali postupně dostávat známí influenceři, kteří mají samozřejmě obrovský vliv na „běžné“ lidi. Tím Unfold prakticky velmi dobře zpropagovali a do dnešního dne přilákali přes 20 milionů aktivních uživatelů včetně firem jako Forbes či dokonce oficiálního účtu Bílého domu. A protože přibližně 12členný tým aplikaci kvalitně udržoval a poskytoval nutnou podporu, v minulém roce se aplikaci podařilo vykázat příjmy ve výši okolo 2,6 milionu dolarů. Bez nutnosti jakýchkoliv investic či nákladů na marketing.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Unfold (@unfold),

Obrovské popularitě se Unfold mimo jiné těší i v České republice, která v minulém roce patřila mezi národy s největším počtem uživatelů na této platformě. A právě díky značnému úspěchu v globálním měřítku se Unfold rozrostla na dedikovanou reklamní agenturu, která má s tvorbou kreativních Instagram Stories pomáhat klientům, jež to s povědomím na sociálních sítí myslí seriózně.

I když se ale Unfold stále těší velké oblibě (nově i díky inovovanému, přehlednějšímu uživatelskému rozhraní), čelí jedné obrovské konkurenci: samotnému Instagramu. Ten totiž rád „kopíruje“ druhé a je dost možné, že podobný koncept nativně zahrne i do vlastního editoru.

Aplikace je nabízena zdarma ke stažení na App Storu (a Google Play). Její součástí jsou in-app nákupy za různé šablony.

Komentáře