Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Jony Ive navrhl unikátní pódium Apple Stage uprostřed Apple Parku. Má sloužit i jako pocta Stevu Jobsovi

Byť je známo, že šéfdesignér Applu Jony Ive navrhuje hlavně produkty určené pro zákazníky, jeho vliv se výrazně promítá také do firemních struktur. Dokazuje to především nové ústředí Apple Park v kalifornském Cupertinu, na kterém spolupracoval s architekty ze renomované britské skupiny Foster + Partners. A právě Apple Park se stal místem pro jeho další kreativní architektonický počin.

Navrhl totiž takzvanou Apple Stage, originální obloukové pódium v barvách duhy, jež bude sloužit pro formální otevření Apple Parku pro zaměstnance, které připadá na pátek 17. května. Současně má také sloužit jako pocta spoluzakladateli a tehdejšímu šéfovi Applu Stevu Jobsovi, které si toto kruhové sídlo, inspirované vesmírnou lodí, vysnil.

Foto: Duncan Sinfield

I když se zatím přesně neví, k jakým účelům bude Apple Stage sloužit (dost možná pro důležitá firemní sdělení, koncerty a další akce vyžadující přítomnost pódia), váže se k ní poměrně zajímavý příběh. Ostatně nebyl by to Ive, kdyby jeho díla příběhy neměly. V první řadě je však nutné zmínit, jak se o tomto jevišti veřejnost vlastně dozvěděla. Šlo totiž o náhodu.

Před dvěma dny zveřejnil kameraman Duncan Sinfield nové dronové záběry Apple Parku, které stavbu vyobrazovaly v plné, již hotové kráse. Každého nicméně na první pohled zaujalo ono „tajemné“, výrazné pódium v duhových barvách, které se nacházelo uprostřed. Logicky se tak začalo spekulovat, o co vlastně jde a k čemu bude určené.

Foto: Duncan Sinfield

Magazínu Cult of Mac se následně podařilo získat interní zprávu zaměstnancům Applu, která vše podstatné vysvětluje. Dokonce i celý proces, jak Apple Stage vznikala. Ive si totiž často nechává záležet na sebemenších detailech a pódiu se tato posedlost nemohla vyhnout. Proto se jeho součásti (respektive duhové oblouky) navrhovaly a stavěly několik měsíců, a to i za přítomnosti několika externích architektonických skupin.

Velký důraz se kladl na to, aby mohla být Apple Stage relativně snadno rozkladatelná a mohla se reálně využívat pouze v případech, kdy bude potřeba. Dost možná tedy nejde o trvalou stavbu, ale něco, co bude ležet ve skladech a jakmile přijde vhodná chvíle, během několika dní se znovu postaví. Z toho důvodu se údajně skládá až z 25 tisíc jednotlivých kusů, které se k sobě úzce pojí.

Duha jako symbol Applu

Co se týče samotného materiálového provedení oblouků, má jít o velmi křehký hliník s tendenci odrážet sluneční světlo a schopností velmi jasně vyobrazovat barvy tak, aby byly viditelné z vysokých výšek. A protože jsou tak náchylné na poškrábání a zlomení, musí se navíc převážet i speciálními, na míru sestavenými vozíky. „Je to jako práce se sklem,“ říká Marissa Parr z firmy Tait, která se zabývá stage designem.

Po stránce použitých barev pak nejde o nic neobvyklého. Apple má modrou, fialovou, růžovou, červenou, žlutou a zelenou barvu zakořeněnou hluboko ve svém DNA a patří to k jeho symbolům. Navíc vyjadřují i jejich sociální a společenské postavení, což je pro tohoto technologického giganta taktéž velmi důležité.

Komentáře