Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Kreditní karty Apple Card se začínají dostávat do rukou prvních lidí. Zatím jde o zaměstnance firmy
Foto: Ben Geskin / Twitter

Byť poslední tisková konference Applu, která se odehrála 25. března, sloužila jako prostor pro představení nových předplatitelských služeb pro konzumaci magazínů, hraní her a sledování televizních pořadů, do nabitého plánu se dostal i jeden „fyzický“ produkt. Tím byla kreditní karta Apple Card, kterou cupertinská firma profilovala jako nástavbu k nové, stejnojmenné službě uvnitř aplikace Wallet.

Hned na první pohled bylo zřejmé, že půjde o záležitost, kterou bude chtít mít každý fanoušek Applu ve své peněžence. Apple Card totiž krásně dokresluje posedlost společnosti po precizním designu, což se promítlo do minimalistického titanového provedení, na kterém není uvedeno žádné číslo ani datum expirace či CVV/CVC.

Logicky jsou tak lidé v očekávání, kdy Apple Card reálně dorazí. Apple již během keynote avizoval, že přijde v průběhu léta, a to konkrétně na trh Spojených států (do Evropy se pravděpodobně v nejbližší době nedostane). A vzhledem k tomu, že se léto blíží, rozhodla se firma prvními kusy přednostně obdarovat své zaměstnance.

Známý designér Ben Geskin na svém Twitteru zveřejnil první reálné podoby těchto jablečných kreditních karet, které jsou v omezených počtech nabízeny pracovníkům Applu. Ohlédne-li se od designu, který se věděl dopředu, zajímavé je, jak firma tyto kreditky nabízí (respektive bude nabízet): dost pravděpodobně totiž budou přicházet v papírových obálkách s odstínovou kombinací růžové, fialové, oranžové a žluté barvy.

(Jméno na kartě je záměrně změněno z důvodu ochrany soukromí zaměstnanců.)

Apple Card by se pak nacházela ve vyříznutém okénku, pod kterým je uveden popis Activate Your Card: Wake iPhone and hold here, což znamená, že veškerá aktivace proběhne pouhým přiložením do této oblasti. Uživatele na Twitteru mimo jiné zaujalo i samotné zbarvení karty, které vychází z narůžovělé barvy. Podle Geskina jde však o specifické nasvícení fotoaparátu a karta přijde v tradiční stříbrno-bílé.

Apple proniká i do bankovnictví

Apple Card nicméně není o fyzické kartě. To hlavní spočívá v aplikaci Wallet, kde budou mít uživatelé možnost spravovat své finance, vést si přehled útrat a řadit jednotlivé položky podle kategorií. Částečně to lze přirovnat k řešením, jež nabízí například česká služba Twisto. Apple mimo jiné slibuje i cashbacky, konkrétně 3 procenta z plateb v App Storu a Apple Storech a 2 procenta u ostatních prodejců. Výhodou mají být také nízké úroky (byť se zatím neví, kolik přesně) a dedikované grafy vyobrazující potřebná finanční data pro uživatele.

Komentáře