Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Nike chystá novou funkci pro určení přesné velikosti tenisek pomocí iPhonu a rozšířené reality

Výběr tenisek online může být pro mnoho zákazníků noční můrou. Je totiž zcela běžné, že se jednotlivé velikosti dost zásadně liší, a to dokonce u stejných výrobců, což nákup přesného čísla bot velmi ztěžuje. Byť se lidé již naučili využívat všemožné tabulky a porovnávání, rozhodně nejde o metodu, která by slušela trendům dnešního světa. A proto se do celé věci začíná angažovat Nike.

Jeden z největších výrobců tenisek na světě, který mimo jiné experimentuje i se samozavazovacím modelem s možností přizpůsobování přesným tvarům nohy, chystá do své oficiální aplikace zahrnout novou funkci pod názvem Nike Fit. Ta vychází z jednoduchého principu, a sice schopnosti přesného zmapování velikosti nohy pomocí iPhonu a rozšířené reality.

V ideálním světě tak aplikace Nike upozorní uživatele během výběru oblíbených tenisek na situaci, zdali si nechtějí ověřit přesné rozměry své nohy ve vztahu k danému modelu pomocí Nike Fit. Po odkliknutí se pak postaví ke zdi, čočku fotoaparátu namíří na svá chodidla a pár vteřin vyčkají, než jim třináct neviditelných bodů z telefonu zmapuje jejich tvar a velikost (viz náhledová fotka).

Vzhledem k pokročilým technologiím, které mají být doplňovány i strojovým učením a umělou inteligencí, Nike slibuje maximální odchylku okolo jednoho milimetru, která číslo tenisky prakticky neovlivní. Po skenovacím procesu pak aplikace vyhodí ideální velikost a zákazník může pokračovat v objednávce. Výhodou má být i to, že veškeré údaje se uloží do uživatelského profilu NikePlus, tudíž bude stačit, když se chodidla zmapují pouze jednou.

K Evropanům, tedy i k Čechům, by se tato dodatečná funkce měla dostat během srpna letošního roku (o měsíc později než v USA). Jak bylo zmíněno, bude součástí oficiální nákupní aplikace Nike pro iOS a také pro Android, nicméně by měla být integrována i do Nike Running Club a SNKRS.

V kamenných obchodech s iPody touch

Technologie Nike Fit by se postupem času měla angažovat také do výběru tenisek v kamenných pobočkách, respektive v oficiálních obchodech Nike. Počítat by s ní měla především zaměstnanci, kteří by vše potřebné měli nainstalované ve svých iPodech touch a radili zákazníkům, jak proces aplikovat. Součástí prodejen by s ohledem na tuto funkci měly být i speciální podložky, na nichž by měření mělo být ještě přesnější.

Komentáře