Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Vlastník sociální sítě TikTok chystá streamovací službu. Půjde po krku Apple Music a Spotify

Do oblasti hudebních streamovacích služeb by se za několik měsíců měl zařadit další hráč. A rozhodně ne žádný nevýrazný. Podle reportu agentury Bloomberg má se svou vlastní alternativou pro online poslech hudby přijít čínský startup ByteDance, vlastník extrémně populárně sociální aplikace TikTok a mimo jiné nejhodnotnější startup světa s valuací přes 75 miliard dolarů.

Byť zatím není uvedený žádný přesný termín, kdy by nová služba měla být vypuštěna, na základě výpovědí lidí obeznámenými s těmito plány lze počítat s podzimem letošního roku. ByteDance totiž do celé věci relativně slušně šlape a už nyní má mít předjednané smlouvy například s T-Series a Times Music, což jsou dva největší hudební vydavatelé v Indii.

Právě Indie a další rozvojové země mají být pro streamovací aplikaci vlastníka TikToku primární trhy, na nichž chce bojovat proti Apple Music a Spotify, službám, které průmyslu hudebního streamingu dominují. Podle slov zainteresovaných stran by ByteDance měl na území Indie nabízet svou službu zdarma (s reklamami), zatímco ve zbytku světa s tradičním předplatným.

Ostatně po stránce předplatitelského modelu nemá jít o žádnou žhavou novinku. Pokud budou chtít uživatelé poslouchat hudbu (potažmo sledovat videa) bez reklam, zaplatí si. Zajímavější jsou ale vyhlídky na zisk aktivních uživatelů. Protože je ByteDance úzce spojený se sociální sítí TikTok, bude se uživatele snažit přitáhnout právě na novou streamovací službu.

Tomu by mělo dost napomáhat i zaměření TikToku, na kterém se ve formě videí objevují zejména hudební materiál kreativních uživatelů. Propojit to s placeným obsahem by tak mohla být zajímavá kombinace, a to i s ohledem na to, že se jedna z nejprobíranějších sociálních sítí posledních let těší obrovské oblibě, což dokazuje i dlouhodobé držení první pozice ve stahováních na App Storu.

ByteDance má před sebou ale ještě dlouhou cestu. Aby chystaná hudební služba mohla být relevantní nejen v rozvojových zemích, ale také v Evropě a Spojených státech, potřebuje sjednat smlouvy minimálně Universal, Warner a Sony. I tak to nebude mít jednoduché: Apple Music čítá odhadem 50 milionů platících a Spotify až dvojnásobek. Dravost se však nejhodnotnějšímu startupu nedá upřít.

Komentáře