Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple Music má již 60 milionů předplatitelů, na iPhonech a v USA vede

Dnes se dá již s jistotou říci, že minimálně dohledná budoucnost hudebního průmyslu patří streamovacím službám. Mezi nimi jednoznačně vládne Spotify a jeho mladší konkurent Apple Music. Švédské Spotify koncem dubna oznámilo pokoření milníku 100 milionů předplatitelů. Významně ovšem roste i Apple Music a Eddy Cue nyní v rozhovoru pro francouzský server Numerama oznámil, že hudební službu Applu předplácí již 60 milionů uživatelů.

Dobrou zprávou pro Apple je, že v rámci ekosystému zařízení s nakousnutým jablkem ve znaku Apple Music vede. Alespoň na vlastních přístrojích se tedy Applu daří uživatele přesvědčit k využívání Apple Music na úkor Spotify. Stejně tak se firmě Tima Cooka daří nad Spotify v počtu předplatitelů vítězit v domovských Spojených státech, což je dáno především silnou pozicí iPhonů.

Apple Music se daří růst velice slušným tempem. Ještě na přelomu dubna a května totiž služba hlásila o 10 milionů uživatelů méně. Za nárůstem mohou stát i poslední kroky Applu, mezi kterými bylo zlevnění službu v Indii, která je pro Apple obecně klíčovým trhem, či spolupráce s aerolinkami American Airlines, v jejichž letadlech mohou pasažéři poslouchat Apple Music zdarma. K získávání nových uživatelů pak Apple využívá i aplikaci Shazam, kterou koupil a nabízel skrze ni bezplatné vyzkoušení služby.

Podle dosavadního rozložení sil na trhu to vypadá, že i v blízké budoucnosti bude trh definován především bojem Spotify a Apple Music. Jistý potenciál má také služba YouTube Music, která staví na silné značně a již dorazila i do České republiky. Vyniká především šíří hudebního katalogu. Na YouTube totiž uživatel kromě klasických verzí písní najde i všemožná koncertní vystoupení, dema a podobně. Dá se tedy očekávat, že sklidí více úspěchu než původní hudební služba Googlu s názvem Google Play Music.

Boj Apple Music se Spotify je okořeněn i stížnostmi Spotify na neférové chování Applu v rámci ekosystému Apple zařízení. U předplatných koupených v rámci App Storu totiž musí Švédové odvádět provizi Applu. Ta v prvním roce předplatného dosahuje dokonce 30 procent, což službu v konkurenčním boji logicky znevýhodňuje. Pro udržení marže totiž vývojář musí předplatné v App Storu zdražit a hudební služba Applu se tak stane cenově atraktivnější. Spotify proto v březnu podalo oficiální stížnost.

Ať už spory Spotify a Apple Music dopadnou jakkoli, je vidět, že Apple své hudební službě jednoznačně věří. V rámci nové verze svého operačního systému pro Macy s označením macOS Catalina Apple Music poprvé získá vlastní desktopovou aplikaci, která nahradí dlouholetou stálici iTunes.

Komentáře