Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple se zapojí do boje proti nevyžádaným hovorům. Automaticky je přesměruje do hlasové schránky

Prakticky každý, kdo dnes vlastní mobilní telefon a pravidelně ho využívá, se setkává s množstvím nevyžádaných hovorů, které mohou směřovat z nejrůznějších spam listů, bank nebo služeb, do kterých se člověk přihlásil. Většina z nich je ovšem nežádoucí, zabírá spoustu času při vyřizování a zjisťování volajícího je někdy extrémně obtížné.

V posledních letech se postupně začaly rozšiřovat weby, které jednotlivá čísla hodnotí a snaží se jim přiřadit volajícího, ale ani ty nejsou vzhledem k nutnosti manuální kontroly příliš efektivní – slouží spíše pro zpětnou kontrolu. A tak do hry vstupují aplikace, které podobných seznamů využívají, stejně jako využívají zpětné vazby dalších uživatelů, a podobné hovory automaticky blokují.

A i když se je nepodaří vždy zablokovat, minimálně často ukážou ID volajícího, což pomáhá v rozhodnutí o přijetí hovoru. Jednou z takových možností je mimo jiné i česká služba Zvednout to?, která na podobném principu postavila celý svůj byznys. Ne všem se ovšem chce stahovat externí aplikace, které jsou navíc v mnoha případech placené.

Do hry vstupuje Apple

Apple se tak rozhodl, že přijde s vlastním řešením pro efektivní blokace. S novým iOS, který představil začátkem tohoto týdne, spustí mimo dlouho očekávaného tmavého režimu či předělané klávesnice také přímé blokování hovorů. Vše bude fungovat jednoduše – systém nevyžádané hovory automaticky ztiší, respektive skryje, a navíc je rovnou pošle do hlasové schránky.

Craig Federeighi z Applu představuje iOS 13

Funkci bude možné v iOS 13 volitelně vypínat a zapínat, ale jakmile ji jednou někdo aktivuje, velmi pravděpodobně už ji nevypne. Podobné funkce jsou totiž na většinu nevyžádaných hovorů vcelku efektivní a sníží je na minimum. K veškeré historii hovorů a případných hlasových zpráv budou mít uživatelé ale i nadále přístup.

Apple bude s novou funkcí kontrolovat i za pomocí Siri žádoucí čísla v aktivních kontaktech, stejně jako v historii zpráv nebo v e-mailech. Jde tak o skvělou alternativu za módy Do Not Disturb nebo letecký režim, které v jednom případě ztiší a v druhém zablokují hovory kompletně, a povolit určitá čísla jde pouze po proklikání se pro někoho složitým nastavením.

Na druhou stranu je nutno přiznat, že se nová funkce pravděpodobně nebude zamlouvat někomu, kdo během dne přijímá hovory například od zákazníků, které zpravidla nemá v kontaktech. V takovém případě by totiž systém blokoval prakticky veškeré hovory a zanechával po nich maximálně schovaný kontakt nebo hlasovou zprávu, která ale nebude na první pohled jednoduše viditelná.

Komentáře