Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple možná pro Čínu chystá iPhone s Touch ID pod displejem ve snaze snížit jeho cenu

Čína patří k největším trhům pro elektroniku a Applu se tedy vyplatí vyrábět produkty pro ni specificky určené. Přesto je zpráva ohlašující iPhone s Touch ID pod displejem dostupný pouze tam bezprecedentní, jelikož se dosud jednalo spíše o menší změny spojené s například s příjmem signálu.

Čínský zpravodajský web The Global Times v reportu o stavu čínského trhu s mobilními zařízeními informoval, že Apple nový iPhone vyrobený přímo na míru zdejším podmínkám uvede ve snaze zlepšit globální prodeje své vlajkové lodi. Ke klesajícím prodejům iPhonu navíc přispívají rostoucí náklady způsobené probíhající obchodní válkou mezi Čínou a Spojenými státy.

Jiné čínské médium caijing.com.cn poskytlo detaily o údajně chystaném telefonu. Ten se pro snížení ceny má vzdát sofistikovaného systému kamer a senzorů pro rozeznávání tváře Face ID a místo toho se zaměřit na starší technologii, avšak v moderním podání. Zatímco všechny iPhony s Face ID překračují cenovku 750 dolarů, čínští zákazníci většinou preferují alespoň o něco levnější telefony, které jim ve výkonných hardwarových konfirugacích dokáže nabídnout konkurence jako Huawei, Oppo a Vivo.

Nejdražší částí Face ID je speciální laserový emitor, který za jakýchkoliv světelných podmínek lidskému oku neviditelnými paprsky pokryje tvář a software ji může následně analyzovat. Jen tato součástka v Číně stojí několik stovek yuanů (100 yuanů je cca 320 Kč) a má tedy výrazný podíl na vyšší ceně zařízení, které ho obsahují.

Apple v současnosti ovládá necelou desetinu čínského trhu s telefony a před ním jsou značky jako Huawei, Vivo, Oppo a Xiaomi. Konkurence nabízí čím dál tím lepší zařízení a je tak schopna uspokojit i náročné zákazníky typicky jevící zájem o výrobky americké společnosti. Ačkoliv to nelze považovat za směrodatný zdroj, v online anketě čínského média tázající se na aspekty, které by měl Apple zlepšit, tak jednoznačně dominovala právě cena.

Ke stejnému závěru, totiž že finanční dostupnost zařízení Applu je hlavním faktorem jeho úspěchu na čínském trhu vůči domovským značkám, došel také specializovaný analytik z Pekingu Liu Dingding. Pokud se výrobci iPhonu podaří snížit jeho ceny, podle Liua by měl být schopen zvýšit prodeje, i když čínští zákazníci jeví stále větší zájem o domovské značky.

Vlajková loď Huawei P30 Pro

Nejefektivnější strategií by samozřejmě bylo nabídnout podstatně levnější zařízení, to by ovšem mohlo výrazně narušit prémiovou image značky. Místo toho se Apple musí snažit najít rovnováhu mezi cenovou dostupností a nejvyššími specifikacemi.

Zatím není vůbec jasné, kdy Apple plánuje iPhone s Touch ID pod displejem uvést a zda se nejedná jen o možný scénář. V uplynulém fiskálním období totiž byl díky snížení daní schopen ceny produktů v Číně snížit beze změn jejich hardwaru a zvýšit tak prodeje.

Komentáře