Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Mozilla se pouští do předplatitelských služeb. Chystá konkurenci k Apple News+
Foto: Mozilla

Měsíční poplatek za výměnu pohodlného čtení online magazínového obsahu bez reklam. Pro někoho zbytečnost, pro řadu lidí jednoznačná volba, díky níž mohou mít v rámci jedné ucelené platformy přístup k množství titulů, které navíc nejsou doplňovány o všemožné, mnohdy silně rušivé reklamní bannery.

Právě na této vlně jede nedávno představená služba Apple News+, která za 10 dolarů měsíčně nabízí svým zákazníkům až 300 různých magazínů a novin včetně prestižních titulů jako The Wall Street Journal, National Geographic a Vogue.

A byť se zatím služba potýká se smíšenými reakcemi, co se týče přehlednosti nebo dokonce finanční výhodnosti pro samotné nakladatele, trend je jasný.

Podobně jako hudbu, filmy a seriály i magazínový obsah chtějí lidé „streamovat“ podobným způsobem, což chápe i Mozilla, tvůrce jednoho z nejoblíbenějších webových prohlížečů Firefox. Ta před časem ohlásila, že svým uživatelům chce nabídnout „nový Internet bez reklam“ a nyní postupně činí první kroky k této budoucnosti. Láká na novou předplatitelskou službu pro online obsah.

Princip této služby, která má být integrována přímo do Firefoxu, by měl být podobný jako u Apple News+. Je však otázkou, jaké tituly se tam Mozille podaří dostat. Na nich totiž prakticky stojí úspěšnost tohoto typu produktu a aby dokázal nalákat co nejvíce lidí, musí být kvalitní a obecně velmi čtené.

Zatím se je možné odvíjet pouze od spolupráci se startupem Scroll, který se předplatným magazínového obsahu zabývá. Ten má mít ve své na nabídce weby The Verge, Gizmondo, Buzzfeed nebo Vox, tudíž lze očekávat, že minimálně tento výčet bude dostupný i ve službě od Mozilly.

Pět dolarů za více než text

Silným aktivem této platformy bude cena. Oproti Apple News+ totiž bude poloviční, respektive 5dolarová, což je značný rozdíl. Spolu s tím má nabízet i zajímavé funkce v podobě neustálé synchronizace napříc Firefoxy na jednotlivých zařízeních nebo personalizovaného výběru obsahu (včetně audio verzí) pomocí strojového učení.

Část ústředí firmy (Foto: Mozilla)

Co se týče spuštění, to je zatím skryto pod rouškou tajemství. Mozilla momentálně vyzývá potenciální zájemce k vyplnění dotazníků, díky nimž chce zjistit zájem. Až poté bude zahájen ostrý provoz.

Komentáře