Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Xiaomi se znovu inspirovalo Applem. Tentokrát vyrukovalo s Mimoji, věrohodnou kopií Memoji

O Xiaomi se obecně ví, že má Apple v oblibě, minimálně co se kopírování jeho designů týče. Obří čínský výrobce smartphonů a elektroniky se totiž v minulosti velmi inspiroval sluchátky AirPods nebo dokonce dynamickými tapetami z macOS Mojave. Nehledě na to, že své telefony – stejně jako Apple u iPhonu – vybavil horním výřezem a tak podobně.

Dá se tedy říct, že bylo jen otázkou času, kdy Xiaomi představí něco dalšího. Málokdo by však čekal, že se to bude týkat emoji, přesněji řečeno animovaných avatarů, které si lze různě přizpůsobovat a pomocí přední kamery jim dávat „život“. Ano, něco takového má od roku 2017 Apple pod názvem Memoji. Nyní se do řady staví i Xiaomi s takzvanými Mimoji.

O podobnost v samotném názvu nicméně pouze nejde. Podle prvních vizuálů je téměř totožná i samotná funkčnost avatarů. Stejně jako Memoji i Mimoji dávají uživatelům možnost si vybírat tvary obličeje, přes 30 účesů, klobouky, brýle, náušnice a další doplňky. Velice shodná je také všeobecná grafika. Pro laiky tak může být poměrně složité rozeznat, co je verze od Applu a co naopak od čínské firmy.

Aby toho nebylo málo, Xiaomi okolo své nové funkce, dostupné na model CC9, postavilo takový marketing, který prosazoval právě Apple (alespoň co se týče úvodního obrázku ohledně Mimoji).

Nejde o žádný klon Memoji, hájí se Xiaomi

Vzhledem k tomu, že Xiaomi muselo očekávat mediální zájem u toto funkci, pravděpodobně si do zálohy připravilo tiskovou zprávu, která jakoukoliv podobnost s Memoji vyvrací. „Provedli jsme interní audity a nenašli žádný důkaz o tom, že byly Mimoji zkopírovány od našich konkurentů včetně Applu,“ zní od čínského výrobce.

Oslava Světového dne emoji ze 17. července

Komentáře