Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple spustil dodávky fyzické Apple Card. Aktivuje se stejným způsobem jako AirPods

Letos v březnu Apple představil svou už několikátou, ale zdaleka nejambicióznější kartu. Kreditní karta Apple Card vznikla ve spolupráci s Mastercard a bankou Goldman Sachs a je součástí výrazné expanze do sektoru služeb, který firmě v posledním čtvrtletí přinesl téměř čtvrtinu z celkového zisku. Teď se jí dočkali první američtí uživatelé a ukázali, jak reálně vypadá a funguje.

Hlavními výhodou kreditní karty od Applu je vedle jednoduššího začlenění do jeho ekosystému zvýšená bezpečnost. Titanová karta s atraktivním minimalistickým designem jednak kromě jména majitele na sobě nemá vytištěné žádné další informace a jednak ji nelze používat bez autentifikace prostřednictvím Touch ID nebo Face ID. Do světa plateb fyzickými kartami tedy přináší tytéž bezpečnostní prvky, jaké má Apple Pay.

U bezpečnosti a designu ovšem specifika karty Applu nekončí. První majitelé sdíleli svoje zkušenosti z rozbalování a aktivace Apple Card, které zcela zapadají do typické zkušenosti s produkty společnosti. V kartonové obálce z recyklovaného papíru se nachází menší, bílá obálka s vyraženým logem nakousnutého jablka uprostřed a ta už v nitru laděném do duhových barev obsahuje matný titanový obdélníkový objekt se zrcadlově vyleštěnými hranami.

Veškeré potřebné informace mimo jména jsou dostupné pouze v aplikaci Wallet, s níž se Apple Card páruje téměř stejným způsobem jako bezdrátová sluchátka AirPods s iPhonem. Telefon stačí odemknout a přiložit ke spodní hraně karty, načež se na displeji zobrazí rozeznávající okno informující o úspěšném přidání do aplikace.

Co se týče finanční stránky Apple Card, jedná se o poměrně standardní záležitost. Všichni zájemci ze Spojených států si mohou kartu na webu Applu od konce tohoto měsíce objednat zdarma a za každou provedenou transakci dostanou malou část (mezi jedním a třema procenty, podle typu transakce) platby zpět.

Existence Apple Card paralelně s Apple Pay dává smysl hlavně právě ve Spojených státech, jelikož tam bezkontaktní platby nejsou zdaleka tolik rozšířené jako například v Česku a na mnoha místech je stále potřeba platit prostřednictvím magnetického pásku. Je tedy otázkou, zda by zde vůbec měla smysl z hlediska počtu zájemců vzhledem k nákladům na její zavedení a provoz. Příchod Apple Card do evropských zemí nicméně naznačuje nedávná registrace ochranných známek ve státech Evropské unie.

Komentáře