Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple v posledním kvartálu zdvojnásobil počet nabídek práce v designu
Jony Ive, šéfdesignér Applu, a Tim Cook si prohlíží iPhone XR (Foto: Apple)

Každá firma je tvořena jejími zaměstnanci, což v Applu platí dvojnásob, jelikož odsud pochází jedni z nejznámějších lidí v technologickém sektoru. Vedle Steva Jobse je to například Jony Ive, který je právě v procesu odcházení z firmy. Zdá se, že Apple se na jeho poslední den připravuje rozhazováním sítí na nové designéry.

Před několika dny vyšel profil Jeffa Williamse, kterého převzetí zodpovědnosti po odcházejícím Jonym Iveovi učiní druhého nejvlivnějšího člověka v Applu. Podobně jako Tim Cook má Williams být především schopný byznysmen a ačkoliv se zajímá o konkrétní vývoj produktů více než jeho šéf, stále má velmi daleko ke kreativnímu vizionáři, jakým byl Jobs. Nejmenovaný zaměstnanec dokonce řekl, že Apple je teď spíše firma operací než cokoliv jiného.

Statistiky nabídek práce v Applu za rok 2019 ovšem ukazují, že firma v poslední době téměř o čtvrtinu zvýšila množství najímaných zaměstnanců a velká část z toho je spojena právě s designem a obecněji vývojem hardwaru. To lze samozřejmě interpretovat několika způsoby, sama se ale nabízí možnost, že je to spojeno s odchodem legendárního šéfa designu.

Apple Watch budou posledním velkým produktem, na kterém Jony Ive pracoval přímo v Applu

Jony Ive se prý v posledních letech postupně vzdaloval od každodenního fungování Applu a hlavně jeho designového studia, které vedl. Není vůbec jasné, co se ve firmě děje momentálně, avšak z několika rozhovorů a případů, kdy měli novináři možnost nahlédnout do zákulisí, je zřejmá velká péče Ivea o to, kdo ve studiu pracuje.

Statistiky analytické firmy Thinknum poukazují na zdvojnásobení pracovních nabídek Applu v designu v uplynulém kvartálu. Vůbec to nemusí znamenat opuštění Iveovy strategie najímání jako spíše rozhazování sítí ve hledání nových zajímavých lidí. Nezdá se totiž, že by nositele Řádu britského impéria za design měla nahradit podobně výrazná singulární osobnost. Cook se naopak za svého vedení snaží vliv v Applu více diverzifikovat a zaměřovat se na obšírnější spolupráci.

I kromě designu společnost projevila větší zájem o lidi pracující přímo na produktech, konkrétněji by se měly výrazněji rozšiřovat například počty zaměstnanců pracujících na umělé inteligenci a strojovém učení a hardwaru. Naopak se v průběhu roku snižuje zájem o zaměstnance do marketingové a korporátní sféry.

Jeff Williams, COO Applu, během představování Apple Watch Series 4 (Foto: Apple)

Ještě více než v oblasti designu se pak zvýšily nabídky práce v prodeji a rozvoji podnikání. Získání statistiky tvrdí nárůst až 72 procent mezi dubnem a červencem. Vzhledem k nedávno zveřejněným finančním výsledkům, podle nichž si stále větší podíl na celkovém obratu ukrajují služby, je celkem překvapivé, že tato oblast se v posledních statistikách Thinknum neobjevuje.

Je nutné poznamenat, že opravdu ukazují pouze zájem Applu vycházející z nabídek objevujících se na internetu a analytická firma nemá přístup přímo k počtům najmutých zaměstnanců. Přesto z nich lze vyčíst trendy ve fungování firmy a sledovat její proměny.

Komentáře