Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Slofie nebyl jednorázový vtípek. Apple podal žádost o ochrannou známku na funkci
Slofies mají být dostupné jen na iPhonech 11 a 11 Pro (Foto: Apple)

Na prezentaci nových iPhonů zaznělo mnoho slov, jedno ale mohlo utkvět v paměti více než jiné – slofie. Je to označení pro krátké, zpomalené video, jaké dokážou nové telefony Applu pořizovat i svými předními kamerami. Firma se asi obává, že by jí někdo mohl „skvělý nápad“ vyfouknout, protože ve Spojených státech požádala o ochrannou známku na toto označení.

Apple má poměrně dlouhou historii v používání novotvarů a slovních hříček v pojmenováních svých produktů a v marketingových materiálech. Někdy jsou přitom její snahy úspěšnější než jindy a v případě „zpomaleného autoportrétu“ slofie se nejspíš většina lidí shodne, že tentokrát se nemělo jednat o nic více než o jednorázový přešlap.

Když šéf marketingu Applu Phil Schiller popisoval parametry a schopnosti kamer iPhonů 11 a 11 Pro, zdůraznil, že také čočka a senzor na přední straně telefonu nyní zvládne pořizovat 4K video ve vysoké kvalitě a dokonce i zpomalený záznam. Jako vtípek ohledně schopností zařízení se tak mohl zdát nápad pořizovat zpomalená videa samých sebe – slofies.

Zdá se ale, že to Phil myslel skutečně vážně a očekává uchycení něčeho podobného. Na jednu stranu se jedná o bizarní koncept, který asi mnoho uživatelů „Pro“ telefonů příliš nezaujme, na druhou to není zdaleka poprvé, co iPhony s podobnou „vychytávkou“ přicházejí.

Kamery jsou jednoznačně hlavním bodem zájmu nových modelů a je tedy třeba je z marketingového hlediska spojit s nějakou zajímavou myšlenkou či funkcí, nedostupnou nikde jinde. iPhone X tak přišel s portrétním režimem a někteří si možná vzpomenou na Live Photos (ty lze mimochodem stále pořizovat) u iPhonu 6s.

Nové iPhony podle prvních ohlasů vyskočily na vrchol nástrojů pro mobilní fotografii

V rámi žádosti o udělení ochranné známky Apple neusiluje o výhradní právo na používání slova slofie (které by mu mnozí jistě bez námitek přiznali). Chce spíše zamezit, aby se podobná funkce objevovala v aplikacích třetích stran, jelikož má být dostupná pouze na nejnovějších telefonech. Firma tak nejspíš doufá, že se může stát podobným fenoménem jako například nedávné Animoji. I ty už se konkurence pokusila napodobit.

Komentáře