Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Spotify bojuje se zneužíváním rodinného předplatného. Začíná ověřovat polohu uživatele
Daniel Ek, CEO Spotify

Ochrana soukromí uživatele je čím dál žhavějším tématem. Především Apple se na snaží profilovat coby firma, která na soukromí dbá a uživatelům chce dopřát co největší bezpečnost a anonymitu. K ochraně soukromí jsou navíc čím dál více tlačeny i společnosti jako Facebook a Google, tedy firmy, které mají byznys model založený na opaku. O to překvapivější je tedy poslední krok Spotify, v rámci kterého začíná hudební streamovací služba ověřovat polohu svých uživatelů, aby zabránila zneužívání rodinného předplatného.

Spotify rodinám nabízí předplatné ve výši 15 dolarů měsíčně (u nás dokonce jen za 9 €), přičemž využít jej může hned 6 rodinných příslušníků. Švédská hudební streamovací služba má pro využívání tohoto benefitu tu podmínku, že oněch 6 uživatelů musí žít v jedné domácnosti.

Dosud ale ve Spotify neměli prostředek, jak naplnění této podmínky kontrolovat a bezesporu tedy nejsou výjimkou případy, kdy se domluví parta kamarádů či kolegů, zaplatí si rodinné předplatné a měsíc neomezeného poslechu je pak vyjde na zlomek ceny individuálního předplatného. Streamovací službě tak přirozeně klesá zisk a společnost vymýšlí, jak tomuto zneužívání předejít.

Jenže řešení, které Spotify nyní ve Spojených státech nasadilo, vyvolává přinejmenším rozpaky. Aplikace hudební služby nyní po uživatelích vyžaduje přístup k poloze a skrze GPS telefonu si tedy aktivně zkontroluje, jestli uživatelé při zakládání rodinného předplatného reálně žijí v rodinném kruhu. Něco takového se samozřejmě řadě lidí nelíbí a téma je vzhledem k současnému pohledu na ochranu soukromí velmi třaskavé.

Spotify se vůči kritice brání prohlášením, že všechna data o poloze uživatele jsou šifrovaná a slouží jen a pouze k ověření toho, že je rodinné předplatné zakládáno v jedné domácnosti – na uvedené adrese. Jakmile dojde k úspěšnému ověření, data o poloze jsou údajně smazána a nikde nezůstávají. Po verifikaci při zakládání předplatného již prý firma polohu uživatele dále nesleduje.

S ověřováním uživatelů přihlášených do rodinného plánu přišlo Spotify již zhruba před rokem a již tehdy novinka sklidila negativní ohlasy, na základě kterých firma od věci upustila. Nyní ale Spotify s tímto opatřením operuje již i v oficiálních podmínkách služby a je tedy pravděpodobné, že tentokrát firma od ověřování polohy neustoupí.

Komentáře