Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Neotřesitelné postavení už 7 let v řadě. Apple si opět pojistil status nejhodnotnější značky světa

Apple si neustále drží své extrémně silné postavení na trhu a díky preciznímu zaobalení produktů do aury, která si najde miliony lidi, se může chlubit jedinečností, co se týče obliby značky a její hodnoty. Všímá si toho i konzultační firma Interbrand, která každoročně sestavuje žebříček nejhodnotnějších značek na světě napříč všemi dostupnými obory.

Zatímco se pořadí v TOP 10 rok od roku míchala, jedno místo zůstávalo konzistenství a nikoho nepouštělo. Šlo o první příčku, na které dlouhých šest let seděl právě Apple. A ani letos tuto tradici neporuší – Interbrand totiž cupertinskou společnost znovu pasoval do pozice nejhodnotnější značky a protahuje tak šňůru na sedm let.

Důvodů, proč se Apple opět umístil na zlaté pozici, je několik. Patří mezi ně schopnosti jako srozumitelnost, věrnost, vedení, reakce, relevance, zapojení, odlišení, konzistentnost, autenticita a přítomnost. Na základě těchto parametrů Interbrand počítá hodnotu značky, která se pro letošní rok zvedla o devět procent na 234,2 miliardy dolarů.

Tomuto nárůstu především přispěly oblasti věrnost, zapojení a odlišení. Pro veřejnost je pak neznámé, jak přesně to Interbrand vyhodnocuje, na druhou stranu patří k nejprestižnějším subjektům, kteří tento žebříček sestavují, tudíž nepůjde o žádný náhodný výběr. Konkrétně pak u aspektu zapojení (engagement), což zdůrazňuje míru pozorumění firmy, aktivní participace a silné identifikace se směřováním.

Dotahuje se Google i Amazon

Byť si Apple drží poměrně značný náskok, i tak se na něj může dotahovat Google, jehož hodnota aktuálně vzrostla o osm procent na 167,7 miliardy dolarů. Na třetím místě se umístil i nezastavitelný Amazon s velice ambiciózním růstem o čtyřiadvacet procent (125,2 miliardy dolarů). V žebříčku je dále viditelný i Microsoft, Coca-Cola nebo Samsung.

Komentáře