Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Postapokalyptické sci-fi od Applu See se prý svou epičností vyrovná fenoménu Hra o trůny

Ty nejambicióznější a nejepičtější televizní seriály, nejčastěji stále spojované s produkcí HBO, jsou typické pečlivým stavěním komplexních světů, přibližováním jejich pravidel, vztahu k divákům známé realitě a podobně. Nedávno se objevilo přirovnání For All MankindŠílencům z Manhattanu v prostředí NASA 60. a 70. let a teď se šéfové Apple TV+ pokusili vysvětlit, proč má být See v mnoha ohledech na stejné úrovni jako Hra o trůny.

Nezávisle na přijetí poslední řady byl nejúspěšnější seriál v historii HBO oceňován za detailní vykreslení světa, na kterém spisovatel H. R. R. Martin pracoval pár desetiletí. Každá dějová linka a postava v něm měla svoje místo a divákovi/čtenáři zprostředkovala trochu jiný aspekt reality Sedmi království.

Mnohé z nich nebyly příliš vzdálené obsahu skutečných historických záznamů popisujících fungování středověké společnosti. To umožnilo jak snadnější porozumění fiktivnímu světu Hry o trůny, tak jeho vysokou uvěřitelnost.

Podobně popisují Jamie Erlicht a Zack van Amburg, šéfové Apple TV+, přístup tvůrců k seriálu See v rozhovoru pro magazín Emmy. Jeden z vrcholů televizní tvorby HBO se přitom nezdráhají zmínit přímo: „Může být (See, pozn. red.) tak epický, jako třeba Hra o trůny? Na tohle odpovíme hned v začátcích rozhodným ano!“ Toto přirovnání zahrnuje jak samotný proces vytváření světa, tak produkční kvality. Rozpočet jednotlivých epizod See se má totiž pohybovat kolem 15 milionů dolarů, stejně jako u poslední řady Hry o trůny. Ta patří v dějinách televize k těm úplně nejdražším.

Jason Momoa v seriálu See

Postapokalyptické sci-fi představuje budoucnost vzdálenou 600 let, kde se lidé kvůli globální epidemii slepoty a s ní spojeným válkám a vymírání vrátilo zpět do jeskyní. V jednom ze samostatně žijících kmenů se postavě Jasona Momoy narodí dvě děti, které vidí, což se naposledy stalo velice dávno. O „mýtické děti“ se zanedlouho začnou vést rozsáhlé boje.

Produkce seriálu najala desítky slepých a téměř slepých lidí pro konzultace i jako herce a na vytvoření uvěřitelného světa spolupracovala také s odborníky na slepotu, biology a podobně. V rozhovoru je zmíněn například Jason Momoa, jenž v závislosti na okolnostech využívá několik různých metod pro zlepšení orientaci v prostoru a spolupráci s ostatními. Při chůzi před sebou drží sekeru jako slepeckou hůl, vyhodí před sebe dlouhý plášť jako lano pro navigaci a v řece za sebou stříká vodu, aby ho ostatní mohli následovat.

Podobná premisa jako u See se v takovém měřítku dosud v audiovizuálním médiu neobjevila a už ty nejzákladnější principy fungování společnosti tak vzbuzují mnohé otázky. Není například vůbec jednoduché si představit epické válečné scény, v nichž mají být všichni bojovníci slepí. Zcela zásadní rozdíl mezi vnímáním postav a diváků seriálu může být velmi zajímavou diváckou zkušeností, obzvlášť pokud bude zasazen do komplexního prostředí a děje.

Výměnou za titulní článek Apple magazínu Emmy nabídnul prostředek k přilákání zákazníků v podobě voucheru na tři měsíce předplatného Apple TV+ zdarma. Je to další příklad poměrně agresivní strategie pro získávání předplatitelů streamovací služby, která bude s měsíčním přístupem zdarma spuštěna už 1. listopadu.

Komentáře