Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Předplatné na iPhone? Cook myšlenku nezavrhl a Apple se tomu stále přibližuje

Apple v současnosti využívá dva různé systémy placení za jejich produkty podle kategorií, do nichž patří. Přirozeně dává smysl prodávat hardware za konečnou cenu, přičemž zákazník se stane majitelem zařízení, a software (respektive služby) nabízet za předplatné. Objevily se však náznaky, že by Apple mohl v budoucnu nabídnout také předplatné pro iPhone.

V průběhu včerejšího konferenčního hovoru k finančním výsledkům firmy se analytik Toni Sacconagi zeptal, jestli Apple zvažuje zavést předplatné na iPhone kombinované s dalšími službami v balíčku. Tim Cook tuto možnost nepopřel a řekl, že do určité míry ji už nabízí: „Co se týče hardwaru jako služby nebo, řekněme, balíčku, už dnes existují zákazníci, kteří to tak vlastně vnímají, protože využívají programy na upgrade a podobně. Takže do určité míry to už existuje.“

Apple už nějakou dobu nabízí takzvaný iPhone Upgrade Program, kdy si zákazník pořídí iPhone přímo od něj za měsíční splátky bez navýšení. Ty jsou rozloženy do 24 mesíců s tím, že na novější telefon je možné přejít už po dvanácti splátkách. Cook očekává, že tento model bude v budoucnu vysoce rozšířený. „Bude to výrazně růst,“ řekl.

Ideou rozšíření podobného programu, který nabízí i mnoho prodejců třetích stran, by mohlo být propojit ho s předplatným dalších služeb Applu jako iCloud nebo Apple TV+. Předpokládá se, že by takový krok mohl vést k dalšímu značnému zvýšení hodnoty akcií společnosti, jelikož by to zajistilo stálý a vysoce předvídatelný přísun peněz ve srovnání s „transakčním“ modelem jednorázového nákupu zařízení. Mnoho uživatelů si je totiž nyní nechává čím dál tím déle a Applu znatelně klesají prodeje a příjmy.

CNBC vysvětluje, že k nabídce „iPhonu jako součásti služeb“ se výrobce posouvá po malých krocích už nějakou dobu. Kromě programu na upgrade provozuje také program pro vrácení starých zařízení za poplatek nebo odpovídající snížení ceny nového.

Ačkoliv si někteří zákazníci stěžují, že vyplácené částky jsou většinou podstatně nižší oproti bazarovým cenám jinde, Luca Maestro, finanční ředitel Applu, informoval o velkém úspěchu programu. „I nadále jsme zaznamenali skvělé výsledky našeho programu na výkup s pětinásobkem vrácených iPhonů než loni,“ řekl.

Tim Cook dále zmínil, že si je vědom zájmu lidí o možnost předplatného výměnou za neustále nejnovější iPhone. Zmíněný upgrade program od Applu je v současnosti dostupný jen velmi omezenému množství zákazníků a naznačil minimálně jeho rozšíření. „Jsme odhodláni to učinit jednodušší, než je to dnes,“ dodal.

Komentáře