Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Větší ambice. Šéf designu doplňků v Applu dal přednost fintechovému startupu Jacka Dorseyho
Jesse Dorogusker (Foto: Square)

Apple se znovu a znovu objevuje na nejvyšších příčkách nejinovativnějších firem, nejhodnotnějších a nejatraktivnějších značek a podobně. To ovšem automaticky neznamená, že je nutně nejzajímavější volbou pro lidi s velkým vlivem na vývoj společností. Jesse Dorogusker, který šéfoval designu příslušenství v Applu, se tak v roce 2011 rozhodl připojit se k fintechovému startupu Jacka Dorseyho, spoluzakladatele Twitteru.

Dorogusker pro Apple začal pracovat v roce 2003. Tehdy byl v plném proudu masivní nástup iPodů a začaly se objevovat nápady k dalšímu revolučnímu zařízení – iPhonu. Po jeho představení byla firma jednoznačně na cestě stát se jednou z nejhodnotnějších na světě a jeden z hlavních produktových designérů měl skvělou pozici s velkým vlivem na životy lidí.

Dorogusker byl pak přítomen i u rozšíření iPadu a nějakým způsobem se tak zúčastnil velké části nejvýznamnějších bodů novodobé historie Applu. Zažil v něm „víc než osm let obrovského růstu firmy, obrovského růstu v produktové řadě. Myslím, že když jsem tam začal, prodali jsme už dva miliony iPodů a když jsem končil, bylo jich snad přes miliardu. Získal jsem prostě tunu skvělých zkušeností a mám pro ně ohromný respekt. Pak jsem ale potkal Jacka Dorseyho,“ Dorogusker přiblížil v rozhovoru pro Business Insider.

Jack Dorsey, CEO Twitteru (Foto: JD Lasica / Flickr)

Tehdy tomu byly dva roky od doby, co Dorsey založil svůj fintechový startup Square a hledal někoho na pozici vedoucího hardwaru. Nemohl příliš nabídnout z hlediska toho, co Square dosud dokázal, ale měl jasnou vizi: „Řekl: Tohle chceme docílit. Tohle je myšlení, jaké chci do firmy přinést. Potřebujeme lidi, kteří v tomhle směru dokážou vést,“ popsal Dorogusker první setkání se zakladatelem dnes více než třicetimiliardové firmy.

Sám řekl, že nikdy neviděl „nic lepšího“ než práci Jonyho Ivea a designového týmu Applu. Sledovat jejich práci mu prý poskytlo celoživotní dávku inspirace a lekcí. Silné zdroje v minimalismu typickém pro produkty Applu jsou ostatně při pohledu na hardware Square zjevné. Nejnovější Terminal, zařízení kombinující v sobě schopnosti od přijímání všech typů plateb, správu transakcí až po základní komunikaci s majiteli byznysu, v sobě ukrývá designovou čistotu a jednoduchost používání.

Terminal (Foto: Square)

Idea vyvíjet produkty určené zejména pro malé nebo začínající byznysy Doroguskerovi v roce 2011 i nyní přišla více vzrušující než pracovat pro už velice úspěšnou firmu jako Apple. Ten se zaměřuje především na jednotlivé uživatele a řeší tak o trochu jiné problémy. Navíc před osmi lety nemusel být pro některé ambiciózní inženýry tolik atraktivní, protože měl na dlouhou dobu poměrně jasně vymezenou trajektorii

Komentáře